• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
1

شهرداری تهران ملزم به ثبت ملی میراث طبیعی بوستان پردیسان شد

  • کد خبر : 53803
  • 24 شهریور 1400 - 2:35
شهرداری تهران ملزم به ثبت ملی میراث طبیعی بوستان پردیسان شد
بام نیوز: شورای شهر با دو فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به ثبت ملی میراث طبیعی و تنوع زیستی بوستان طبیعت پردیسان»، موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار بام نیوز، دو فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به ثبت ملی میراث طبیعی و تنوع زیستی بوستان طبیعت پردیسان» در جلسه علنی امروز شورای شهر بررسی شد.

در ابتدا زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر، در توضیح این طرح گفت: این طرح با رویکرد ۴ ساله شد شورا مبنی بر توجه به محیط زیست است. دلیل مطرح شدن دو فوریت آن در دقایق آخر شورا این است که بار مالی خاصی نخواهد داشت. وی افزود: به علاوه نتیجه مطالعات هفته گذشته به دست ما رسیده و اقدامات انجام شده برای پارک پردیسان اقتضای مطرح کردن طرح را ایجاد کرده است.

نوری عنوان کرد: در شهری مانند تهران وجود مکان‌های سبز و ارزشمند، یک سرمایه محسوب می‌شود و برای حفظ آنها باید تلاش شود. در یک مقطعی این پارک قرار بود به فروش برسد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال حفظ تنوع زیستی پارک پردیسان و حفظ کاربری آن هستیم. این پارک ۳۰۰ هکتار است و با پارک‌های مجاور مجموعاً ۵۵۰ هکتار است.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر بیان کرد: به دلیل وجود ۵۳۰ گونه گیاهی ارزشمند در آن، یک بیستم فلور کشور را تشکیل می‌دهد. این سازمان متعلق به محیط زیست است و تعاملاتی با این سازمان نیز انجام شده تا صیانت از این پارک انجام شود و اخیراً نیز توافقی میان دانشگاه تهران و شهرداری با موضوع این پارک برای باغ گیاه شناسی منعقد شده است.

در ادامه دو فوریت این طرح به رای گذاشته شد و با ۱۸ رای موافق به تصویب رسید.

در ادامه نوری در توضیح مواد این طرح گفت: این طرح از سال ۵۵ برای حفظ پارک محیط زیستی پردیسان توسط یک شرکت آمریکایی مورد بررسی قرار گرفت که سال ۷۹ طرح مورد بازنویسی قرار گرفت.

سال ۹۶ طی توافقی که انجام شد نگهداری از این پارک به سازمان بوستان‌ها واگذار شد. این پارک یک ظرفیت برای آموزش است.

در نهایت ماده واحده و تبصره‌های این طرح با ۱۶ رای موافق به تصویب رسید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=53803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.