• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
2

شکارچی گراز در زنجان دستگیر شد

  • کد خبر : 53047
  • 17 شهریور 1400 - 23:19
شکارچی گراز در زنجان دستگیر شد
بام نیوز: فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل محیط‌زیست استان زنجان گفت: یک شکارچی متخلف که قصد شکار در اراضی آزاد انگوران در شهرستان ماهنشان را داشت از سوی محیط بانان به دام افتاد.

اسماعیل قلی‌زاده، روز چهارشنبه در گفت و گو با بام نیوز افزود: این شکارچی‌ غیرمجاز، سلاح شکاری خود را در یک مزرعه آفتابگردان و با هدف شکار گراز نگهداری و مخفی کرده بود که محیط بانان از موضوع مطلع شده و در یک عملیات غافلگیرانه این سلاح را به همراه سه تیر فشنگ تک گلوله، کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه این سلاح شکاری از نوع ته‌پر بود، اظهار داشت: این سلاح شکاری مجاز به احتمال بسیار زیاد متعلق به غیر است که شکارچی خاطی باید برای اثبات مالکیت آن مجوز معتبر ارایه دهد.

قلی‌زاده تصریح کرد: فشنگ های تک گلوله، ویژه شکار پستانداران بزرگ جثه است و هر چند از این شکارچی لاشه شکاری کشف نشد اما چنین قصدی را داشت که خوشبختانه محیط بانان این فرصت را از این فرد خاطی گرفتند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل محیط‌زیست استان زنجان با اشاره به اینکه این شکارچی حوالی ساعت صبح هنگام و قبل از اقدام به شکار گزار در دام محیط بانان افتاد، گفت: شکار هر راس گراز مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (۴۵۰ هزار تومان) جریمه دارد که فرد خاطی به عنوان ضرر و زیان به طبیعت باید آن را به حساب محیط زیست واریز کند.

قلی‌زاده، افزود: این جانور وحشی که به صورت پراکنده و در مناطق مختلف زنجان وجود دارد جزو گونه های شاخص این استان نیست و به همین خاطر نیز از سوی کارشناسان و محیط بانان مورد سرشماری قرار نمی گیرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=53047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.