• امروز : جمعه, ۱۱ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
کل اخبار 24585
2

صعودزمستانی وانفرادی اورست

  • کد خبر : 64718
  • 16 آذر 1400 - 3:54
صعودزمستانی وانفرادی اورست
انجمن پزشکی کوهستان ایران: کوه نورد 29 ساله آلمانی در حال تمرین فشرده و هم هوایی برای دومین تلاش انفرادی، زمستانی و بدون اکسیژن به اورست است.

یوست کوبوش” کوه نورد ۲۹ ساله آلمانی در حال تمرین فشرده و هم هوایی برای دومین تلاش انفرادی، زمستانی و بدون اکسیژن به اورست است، او سال گذشته در ماه فوریه تا ارتفاع ۷۳۶۶ متری مسیر انتخابی خود صعود کرده بود. مسیر چالش برانگیز و بندرت صعود شده “لاهولا” گذرگاهی ۶۰۰۰ متری بین نپال و تبت، یال غربی و دهلیز هورنبین واقع درجبهه شمالی.

قبل از پرواز به نپال در اطراف شامونی، هفته ای ۳۰ تا ۴۰ ساعت تمرین داشته و به تازگی در همراهی با نیکلاس شایدویلر دو قله بکر ۶۰۰۰ متری را در منطقه آناپورنا صعود کرده “پوربونگ” ۶۵۰۰ متر و قله “بی نام” ۶۱۲۵ متر. در گفتگویی که با اکسپلوررز داشته است.

میزان آمادگی، سلامت  و هم هوایی خود را عالی توصیف کرده و گفته که انگیزه بالایی برای شروع پروژه خود دارد. اکنون تصمیم دارد که به کاتماندو برگردد تا تجهیزات خود را چک کند و به جای پرواز، خیال دارد تا لوکلا پیمایش انجام دهد. زیرا شروع برنامه او ۲۲ دسامبر و آغاز تقویم نجومی زمستان است و پایان آن نیز ۲۸ فوریه در نظر گرفته شده که پایان زمستان به لحاظ هواشناسی است.

در باره شرایط جوی اورست چندان مطمئن نیست، اما گفته که سه هفته پیش طوفانی رخ داده که موجب پوشش بیشتر برف در منطقه شده که شرایط صعود را بهتر کرده زیرا چالش در یخ سفت و آبی است و برف مسیر را از حالت خشک خارج می سازد. تیم اطلاع رسانی پروژه او در لابوشه مستقر خواهد شد و در صعود به اورست فقط یک آشپز در کمپ اصلی همراه خواهد داشت.

کارنامه کوه نوردی کوبوش:
۲۰۱۴: صعود انفرادی و بدون اکسیژن به آمادابلام
۲۰۱۶: صعود از جبهه شمالی آناپورنا، بدون اکسیژن
۲۰۱۷: اولین صعود از نانگپی گوسوم ۲، انفرادی و بدون اکسیژن
۲۰۱۸: گشایش مسیر “راه نیاکان” بر فراز هرم کارستنز در گینه نو
۲۰۱۹: اولین صعود از آموستانگ، ۶۳۹۳ متر در نپال
مترجم:سرکارخانم پریساحسین زاده

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=64718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.