• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
3

صعود به قله دالانک به ارتفاع ۳۳۳۲ متر

  • کد خبر : 4393
  • 13 آبان 1399 - 10:46
صعود به قله دالانک به ارتفاع ۳۳۳۲ متر
بام نیوز: کوهنوردان باشگاه فراز موفق به صعود به قله دالانک به ارتفاع 3332 متر شدند این صعود 8 آبانماه 99 صورت پذیرفت که جمعی از کوهنوردان این باشگاه حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار بام نیوز،کوهنوردان باشگاه فراز موفق به صعود به قله دالانک به ارتفاع ۳۳۳۲ متر شدند این صعود ۸ آبانماه ۹۹ صورت پذیرفت که جمعی از کوهنوردان این باشگاه حضور داشتند.

گفانی است :این قله با ارتفاع ۳۳۳۲ متر بلندترین قله کوهستان جهانبین است و در شمال غرب این کوهستان واقع گردیده است. بالاروی از این قله برای عموم کوهپیمایان از دو مسیر  شمال شرق و شمال غرب بهتر است.کوهپیمایی از مسیر شمال شرق از نزدیک یک مرغداری در حدود ۵ کیلومتری پس از شهر هفشجان در ابتدی دره دز شروع می گردد. جاده دسترسی به محل خاکی است. البته از دره های بعدی آن همچون قاش حنایی و آب باریک نیز می توان دالونک را صعود کرد . مسیر این دو دره در پایان یکی می شوند. حدود ۱ تا ۱٫۵ ساعت پس از بالاروی از دره دز به باغ کوچک می رسید که محل مناسبی برای خوردن صبحانه است. در اینجا سه چشمه کوچک وجود دارد. از باغ به سوی قله ، ابتدا از دامنه ای باشیب تند بالا رفته و سپس از روی یال کوچکی به سوی دره و چال قشقایی در راستای جنوب غربی پیش می رود . از باغ تا قله در حدود ۳ تا ۴ ساعت زمان می برد.
مسیر دیگر صعود قله دالونک جهانبین از دره راز در راستای شمال غرب است. این مسیر از روستای چلیچه و یا روستای راستاب شروع می گردد. البته بخشی از این دره را می توان با خودرو در جاده خاکی آن طی کرد. در دره راز چشمه های فراوانی وجود دارد به همین خاطر از گذشته ها باغ های بسیاری در این دره گسترش یافته و بیشتر سطح دره را می پوشانند. شیب ملایم دامنه های این دره به همراه آب فراوان و پوشش گیاهی انبوه طبیعی و ساخت دست انسان سبب گسترش چشم اندازهای بسیار زیبایی در دره شده به همین دلیل محل ییلاق برخی از خان های منطقه بوده و هنوز آثار از بناها و قلعه های ساخت آنها در آنجا به چشم می خورد. مسیر دره راز هم می تواند از کف دره به سوی قله برود ( در بخش پایانی شیب تندی دارد) و هم می توان به سوی خط فراز اصلی کوهستان جهانبین در راستای شرق بالا رفته و سپس بر روی خط الراس به سمت جنوب شرق قله دالونک را صعود کرد. صعود از این مسیر حدود ۵ زمان می برد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=4393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.