• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
0

قله کی‌۲ به “کوهستان وحشی” معروف است

  • کد خبر : 23314
  • 16 بهمن 1399 - 19:55
قله کی‌۲ به “کوهستان وحشی”  معروف است
بام نیوز: از اولین تلاش‌ در سال‌های ۸۸-۱۹۷۸ تاکنون گروه‌های مختلفی تلاش کرده‌اند کی‌۲ را در زمستان فتح کنند اما هیچ گروهی نتوانسته بود به ارتفاعی بالاتر از ۷۶۵۰ متر صعود کند

به گزارش خبرنگار بام نیوز، کی‌۲ که فقط ۲۰۰ متر از اورست کوتاه‌تر است، بخشی از رشته کوه قره‌قروم در مرز پاکستان و چین است. این قله یکی از ۱۴ قله بالای ۸۰۰۰ متر جهان است .

قله کی‌۲ به “کوهستان وحشی” نیز معروف است؛ جرج بل، کوهنورد آمریکایی سال ۱۹۵۳ که برای صعود به این قله تلاش می‌کرد، گفت: “این کوهستانی وحشی است که سعی می‌کند جان شما را بگیرد.”

یکی از بخش‌های بسیار سخت و خطرناک مسیر صعود به این قله، “گلوگاه” است؛ یک دره بسیار شیب‌دار و یخ‌زده. هشت کوهنورد در سال ۲۰۰۸ در آنجا به دلیل ریزش بهمن جان باختند.

در این عملیات صعود، ۱۰ کوهنورد یک گروه را تشکیل دادند و این صعود تاریخی را به نام کشور خودشان ثبت کردند.

نیرمال پورجا سرپرست این گروه گفت: “خوشحالیم که توانستیم بخشی از تاریخ بشر باشیم. همکاری، کار گروهی و تفکر مثبت می‌تواند مرزهای محدودیت را جابجا کند.”

از اولین تلاش‌ در سال‌های ۸۸-۱۹۷۸ تاکنون گروه‌های مختلفی تلاش کرده‌اند کی‌۲ را در زمستان فتح کنند اما هیچ گروهی نتوانسته بود به ارتفاعی بالاتر از ۷۶۵۰ متر صعود کند.گروه نپالی اولین انسان‌هایی هستند که قله خطرناک کی‌۲ را در زمستان فتح می‌کنند

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=23314

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.