• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
0
رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران تاکید کرد:

لزوم استفاده ازظرفیت بخش خصوصی برای توسعه کوهنوردی وصعودهای ورزشی

  • کد خبر : 2197
  • 24 مهر 1399 - 22:25
لزوم استفاده ازظرفیت بخش خصوصی برای توسعه کوهنوردی وصعودهای ورزشی
بام نیوز:رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران گفت: به دنبال استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای رشد و توسعه و همچنین استعدیابی در رشته ورزشی کوهنوردی و صعودهای ورزشی هستیم.

به گزارش خبرنگار بام، رضا زارعی بعد از ظهر شنبه در مجمع انتخابات هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان با بیان اینکه استعدادیابی و توسعه آموزش‌ها از رویکردهای مهم فدراسیون است و امسال برنامه ریزی گسترده در دست انجام داریم، گفت: کوهنوردی و صعودهای ورزشی از جمله رشته‌های ورزشی است که طرفداران زیادی در رده‌های مختلف سنی دارد و در این راستا فدراسیون به دنبال استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه این رشته ورزشی است.

وی با بیان اینکه استعدادیابی و رشد و توسعه ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی، نیاز به ورود بخش خصوصی است، افزود: ورود بخش خصوصی به این رشته ورزشی، می‌تواند پشتیبان مالی خوبی برای این رشته ورزشی و قهرمان پروری باشد که هیئت‌ها باید از این فرصت مهم و اثرگذار به شکل بهتری استفاده کنند.

زارعی نقش هیئت‌های استانی را در زمینه استعدادیابی و آموزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی مهم و اثرگذار عنوان کرد و ادامه داد: فدراسیون به بحث استعدادیابی توجه ویژه دارد و از هیئت‌های استانی نیز انتظار دارد که به این مهم توجه جدی‌تر داشته باشند تا با جلب و جذب ورزشکاران مستعد و توانمند، مسیر برای رشد و شکوفایی بهتر و بیشتر هموار شود.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور با بیان اینکه ورزشکاران ایرانی همواره در رقابت‌ها و صعودهای برون مرزی افتخارآفرین بودند، گفت: ایران از ورزشکاران توانمندی در رشته ورزشی کوهنوردی و صعودهای ورزشی برخوردار است و حریف قدری برای کشورهای مختلف محسوب می‌شود.

زارعی با اشاره به رخدادهای رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی طی سال گذشته، کسب عناوین متعدد طی سال ۹۸ را یادآور شد و افزود: در سال ۹۸ عناوین متعددی در رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی برای ایران کسب شد و امسال در تلاش هستیم روند سال گذشته توسعه یابد.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور گفت: رشد، شکوفایی و پویایی این رشته ورزشی پرطرفدار نیازمند کار ریشه‌ای است و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران به هیچ وجه دنبال کار گلخانه‌ای نیست.

زارعی با بیان اینکه هیئت های استانی از ارکان مهم فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران، افزود: فدراسیون با تمام توان در کنار هیئت‌های استانی است و تلاش وافر دارد در حد وسع و توان کمبودها در این رشته ورزشی را مرتفع کند.

وی از هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان به عنوان یکی ازهیئت‌های فعال و موفق نام برد و با بیان اینکه ورزشکاران زنجان موفقیت‌های خوبی در عرصه‌های بین‌المللی کسب کرده‌اند، ادامه داد: زنجان از وجود قهرمانانی خوب و توانمندی چون داود رکابی، الناز رکابی و مهیا دارابیان است که همواره در مسابقات آسیایی و جهانی برای ایران فخرآفرین بوده‌اند.

وی در ادامه با اشاره تاثیر شیوع بیمایر کرونا در جامعه ورزشی بخصوص رشته های ورزشی کوهنوردی و صعودهای ورزشی، ادامه داد: ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی همانند سایر رشته های ورزشی، درگیر بیماری ویروس کرونا است و در واقع برای حفظ سلامت ورزشکاران به حالت تعطیل درآمده بود و امید می رود مسابقات انتخابی المپیک، دستخوش تغییرات زمانی نشود.

در انتخابات مجمع هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان حمید رکابی با کسب ۱۴ رای از ۱۶ رای ماخوذه برای مدت چهار سال به عنوان رییس جدید هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان انتخاب شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=2197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.