• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

مصاحبه با کوه‌نورد مشهور کشور “عظیم قیچی‌ساز” باشگاه خبرنگاران جوان

  • کد خبر : 78421
  • 04 شهریور 1401 - 16:40
مصاحبه با کوه‌نورد مشهور کشور “عظیم قیچی‌ساز” باشگاه خبرنگاران جوان
انجمن پزشکی کوهستان ایران: در منطقه اورست، کوه‌نوردان زیادی می‌آیند اما در برخی قلل دیگر 2 یا چند نفر بیشتر نیستیم. کوه‌نوردی رشته‌ای است که باید همیشه روی توان خودتان حساب کنید.

در کوه‌نوردی همیشه باید روی توان خودتان حساب کنید:

در منطقه اورست، کوه‌نوردان زیادی می‌آیند اما در برخی قلل دیگر ۲ یا چند نفر بیشتر نیستیم. کوه‌نوردی رشته‌ای است که باید همیشه روی توان خودتان حساب کنید.

باید تمام تمرکزتان روی این باشد که خارج از توان حرکت نکنید، چون ممکن است فرد دیگری هم که با شما صعود می‌کند، او هم دچار مشکل شود. تمام صعودهای من با تمام توان و قدرت بوده است، همیشه می‌گویند با سه چهارم توان خود صعود کنید و پایین بیایید و یک‌ چهارم توانتان را هم برای خطرات احتمالی حفظ کنید.

• اعتماد به‌نفس کاذب کوه‌نورد را به دردسر می‌اندازد

اما صعود نباید به هر قیمت ممکن و به بهای جان باشد، حتی ارزش یک بند انگشت را نیز ندارد! اما بسیاری از حوادث در کوه‌نوردی را می‌شود پیش‌بینی و با تدبیر از آن‌ها عبور کرد.

ولی برخی حوادث ناگهانی رخ می‌دهد مثل بهمن و یا پاره شدن طناب که توان و تجربۀ ما تاحدود زیادی برای فرار و یا کنترل آن‌ها ضعیف است. یک کوه‌نورد باتجربه و بزرگ خارجی همین اواخر روی قلۀ سرسخت K2 مسیر جدید باز کرد اما در یک فرود ساده جان خود را از دست داد.

عدم برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح، اعتماد به‌نفس کاذب باعث می‌شود که اتفاقات جبران‌ ناپذیری برای کوه‌نورد رخ دهد، برای اینکه از حوادث بدور باشیم با مواظب بودن و داشتن امکانات کافی و تجهیزات مناسب می‌توان از کوه‌نوردی و طبیعت بکر کوهستان‌ها لذت ببریم و به قدرت پروردگار متعال پی ببریم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=78421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.