• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
3

نجات ۸ کوهنورد گرفتار در کولاک کوه سبلان

  • کد خبر : 72617
  • 04 فروردین 1401 - 21:59
نجات ۸ کوهنورد گرفتار در کولاک کوه سبلان
اجمن پزشکی کوهستان ایران: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مشگین‌شهر از نجات ۸ کوهنورد گرفتار شده در برف و کولاک دامنه کوه سبلان خبر داد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مشگین‌شهر از نجات ۸ کوهنورد گرفتار شده در برف و کولاک دامنه کوه سبلان خبر داد.

محمد مظفری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مشگین‌شهر بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بام نیوزدر مشگین‌شهر اظهار کرد: ۸ نفر از کوهنوردان در دامته کوه سبلان گرفتار کولاک شدید شده بودند که با امدادرسانی نیروهای هلال احمر نجات یافتند.

وی افزود: پس از دریافت گزارش مفقودی این ۸ نفر در دامنه کوه سبلان که از طریق ندای امداد ثبت شد، گروه امدادی کوهستان اداره هلال احمر شهرستان مشگین‌شهر با یک دستگاه آمبولانس و تعداد ۴ نفر از ساعت ۲۲ و ۴۵ شب گذشته درگیر عملیات نجات بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر مشگین‌شهر بیان کرد: به‌دلیل کولاک شدید، مسیر راه ماشین‌رو با کولاک و برف پوشیده شده بود و تشخیص راه برای امدادگران و کوهنوردان امکان‌پذیر نبود که خوشبختانه امدادگران هلال احمر شهرستان از ساعت ۴ صبح امروز به همه مفقودین دسترسی پیدا کردند.

مظفری تشریح کرد: یکی از کوهنوردان که با افت فشار و کمبود اکسیژن مواجه شده بود با کمک کپسول اکسیژن مصنوعی نجات یافت و از ساعت ۱۰ پیش‌ازظهر با اضافه شدن یک خودروی امداد با ۷ نفر امدادگر توانستیم افراد را نجات و فرد بدحال را به اورژانس انتقال دهیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=72617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.