• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
3

نخست وزیر چین: پکن توسعه سبز اقتصادی و اجتماعی را تضمین می کند

  • کد خبر : 52509
  • 15 شهریور 1400 - 21:55
نخست وزیر چین: پکن توسعه سبز اقتصادی و اجتماعی را تضمین می کند
بام نیوز: نخست وزیر چین گفت که کشورش برای تحقق گذار به توسعه سبز اقتصادی و اجتماعی بیشتر تلاش خواهد کرد و توسعه سبز اقتصادی و اجتماعی را تضمین می کند.

به گزارش بام نیوز، «لی که چیانگ» که روز شنبه در مراسم افتتاحیه هفتمین کنگره حفاظت جهانی (WCC) از طریق ویدیو کنفرانس از پکن سخن می گفت، افزود: برای حفظ طبیعت و دستیابی به توسعه پایدار در جهت نوسازی آن، چین باید تلاش های شدیدی انجام دهد. چین آماده همکاری با همه طرف ها برای ساختن دنیایی پاک و زیبا است.

وی خاطرنشان کرد: چین به مدت ۳۰ سال متوالی به رشد پوشش گیاهی و ذخایر جنگلی پرداخته و انواع اکوسیستم های زمینی و جمعیت حیات وحش را به طور موثر حفظ کرده است.

نخست وزیر چین گفت: مهاجرت یک گله فیل در استان یونن این کشور که مورد توجه گسترده قرار گرفت، نشان دهنده اهمیت ما برای حفاظت از تنوع زیستی و حفاظت از طبیعت است.

وی با یاداوری اینکه «چین به طور فعالانه توافقنامه پاریس را اجرا می کند»، بر اصول چندجانبه گرایی و مسئولیت های مشترک اما متمایز در مقابله با تغییرات آب و هوایی تاکید کرد و خواستار تلاش های بیشتر برای ایجاد یک سیستم حکمرانی زیست محیطی عادلانه و منطقی در سطح همکاری های برد – برد شد.

لی گفت: کشورهای اصلی باید مسئولیت های خود را بپذیرند و نقش مثبت و پیشرو ایفا کنند، برای ترویج بهبودی پس از همه گیری، جامعه بین المللی باید مسیر توسعه سبز و کم کربن را در پیش گیرد.

وی افزود: همچنین باید برای توسعه منابع سبز، ارتقاء فناوری سبز، توسعه اقتصاد دایره ای و پیشبرد تحول و ارتقاء صنعتی تلاش کرد.

هفتمین کنگره حفاظت جهانی که هر چهار سال یکبار برگزار می شود امسال در مارسی فرانسه برگزار شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=52509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.