• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
2

هشت واحد آلاینده محیط زیست در همدان به مرجع قضایی معرفی شدند

  • کد خبر : 52866
  • 17 شهریور 1400 - 20:29
هشت واحد آلاینده محیط زیست در همدان به مرجع قضایی معرفی شدند
بام نیوز: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت که برای هشت واحد ضایعاتی به علت آلوده کردن بستر خاک و آب، پرونده قضایی تشکیل شده است.

«مجید شعبانلو» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار بام نیوز اظهار داشت: این واحدها پس از جمع آوری ضایعات با توجه به کثیف بودن آنها(برای فروش بهتر و قیمت مناسبتر) اقدام به شستشن ضایعات آلوده و تخلیه فاضلاب حاصل از این شست و شو در اراضی کشاورزی و زمین های مجاور می کردند.

وی افزود: این کار علاوه بر ایجاد نارضایتی عمومی و نشر آلودگی، موجب آلوده شدن بستر خاک و آلودگی منابع آبی زیرزمینی به علت نفوذ فاضلاب در خاک می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان اظهار داشت: با وجود چندین نوبت اخطار برای خودداری از تکرار این اقدام (شست وشوی ضایعات و آلوده کردن خاک و آب) اما همچنان شاهد ادامه روند تخلف این واحدها بودیم که در نهایت پرونده قضایی در این خصوص در مرجع قضایی تشکیل شد.

شعبانلو همچنین از صدور جریمه ۲۵ میلیون ریالی بدل از ۶ ماه حبس تعزیری برای متصدی یک حلبی سازی در همدان خبر داد گفت: این متخلف نیز پس پساب حاصل از شست وشوی حلبی را در بستر خاک می ریخت که این اقدام به شدت موجب آلودگی محیط زیست می شود.

به گفته وی، مواد عالی و بار آلودگی ناشی از شست وشوی حلبی بسیار زیاد است و تخلیه آن در دامن خاک موجب بروز خسارت به طبیعت و آلودگی آب های زیر زمینی می شود.

۵۵ پرونده قضایی برای متخلفان زیست محیطی استان همدان در چهار ماهه نخست امسال تشکیل شده که ۱۸ پرونده آن مربوط به تخلف شکار و صید غیر مجاز است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=52866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.