• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
2

همدان کاندیدای اصلی میزبانی مسابقات سنگنوردی آسیا خواهد بود

  • کد خبر : 81565
  • 10 دی 1401 - 23:06
همدان کاندیدای اصلی میزبانی مسابقات سنگنوردی آسیا خواهد بود
بام: زارعی گفت: همدان ظرفیت بالایی برای میزبانی اردوهای ملی در رشته های زیرپوشش فدراسیون کوهنوردی دارد و قطعا همدان کاندیدای اصلی میزبانی مسابقات سنگنوردی آسیا در دو سال آینده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار بام، رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور در حاشیه مسابقات اردوی تیم ملی سنگنوردی در همدان گفت: پس از مسابقات سنگنوردی قهرمانی کشور که در تهران برگزار شد نفرات منتخب در لید و بولدر به این مرحله از اردو دعوت شدند.

وی افزود: با توجه به آنکه مسابقات هانگژو در رشته کمپاین برگزار می شود نفرات برتر این اردو به مرحله بعدی دعوت می شوند تا با آمادگی کامل راهی مسابقات آسیایی شوند.

زارعی خاطرنشان کرد: تا آغاز مسابقات آسیایی سه مرحله اعزام برون مرزی خواهیم داشت و امیدوارم نفراتی که به هانگژو اعزام می شوند شرایط بهتری نسبت به مسابقات آسیایی کره و دوره گذشته این رقابتها داشته باشند.

وی با قدردانی از علی حقیقی مدیرکل ورزش و جوانان همدان و علیرضا گوهری رئیس هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی این استان در برگزاری اردوی تیم ملی در همدان اظهار کرد: سالن سگنوردی فرهاد همدان یکی از بهترین و تخصصی ترین سالن های سنگنوردی در کشور است که با تایید اداره کل ورزش و جوانان استان این سالن به عنوان پایگاه قهرمانی اردوهای تیم ملی انتخاب شده است.

وی با اشاره به ایجاد موزه کوهنوردی در سالن فرهاد همدان، گفت: همدان یکی از استانهای با قدمت در ورزش کوهنوردی است و ایجاد موزه کوهنوردی استان همدان با در اختیار داشتن آثار، اسناد و وسایل کوهنوردان یکی از کارهای ارزشمند هیات کوهنوردی و پیشکسوتان همدان می باشد و کمک می کند تاریخچه کوهنوردی در کشور ماندگار شود.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور با اشاره به اینکه به دنبال میزبانی مسابقات رده های پایه آسیا در دوسال آینده خواهیم بود، افزود: استان همدان هم اکنون مجهزترین سالن سنگ‌نوردی کشور را در اختیار دارد و قطعا با توجه به ظرفیت ارتفاع سالن فرهاد میرزاجانی، همدان یکی از کاندیدای اصلی برای برگزاری این مسابقات قطعا خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81565

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.