• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
0
پاکسازی غار نمکدان

پاکسازی و نصب تابلو در طولانی ترین غار نمکی جهان

  • کد خبر : 1056
  • 19 مهر 1399 - 21:09
پاکسازی و نصب تابلو در طولانی ترین غار نمکی جهان
بام نوز: مدیر ژئوپارک جهانی قشم از پاکسازی و نصب شناسنامه غارنمکدان ۳N توسط تیم غارنوردی هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی این منطقه آزاد به مناسبت روز ملی غار پاک خبر داد.

به گزارش بام نیوز، علیرضا امری کاظمی در این خصوص عنوان داشت: پاکسازی گرافیتی های ورودی غار نمکدان، جمع آوری و پاکسازی زباله های داخل غار، جمع‌آوری تابلو، بنر و یادبودهایی که در انتهای غار نمکدان توسط گروه های مختلف به جا گذاشته شده، از عمده اقدامات گروه چهار نفره هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم در روز ملی غار پاک، مصادف با دوم مهر ماه بود.
وی افزود: بیش از ۱۰ یادبود در این غارنوردی از غارنمکدان خارج شد، نصب ۴۲ علامت راهنما به همراه تابلوی مشخصات و شناسنامه طولانی ترین غار نمکی جهان (غار ۳N) در انتهای غار اقدام دیگر این گروه بود.

به گفته امری کاظمی، این تیم چهار نفره از طریق منهولی با عمق ۴۰ متر، به غار فرود کردند و پس از پیمایش تا انتهای غار و انجام پاکسازی های لازم، در برگشت به دو تیم دونفره تقسیم شده و دونفر با صعود از منهول و دو نفر با خروج از دهانه ورودی غار، عملیات پاکسازی و نصب را به پایان رساندند.

وی با اشاره به حمایت های حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از فعالیت های اینچنینی، گفت: همراهی مرتضی شیخ زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری برای فراهم نمودن امکان برگزاری این دوره قابل تقدیر است و امیدواریم این حمایت ها برای برگزاری سایر فعالیت های اکتشافی در غار نمکدان قشم که ممکن است منجر به ثبت رکورد جدیدی برای کشور شود، تداوم یابد.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم همچنین ضمن تقدیر از تلاش های هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم برای پیگیری توقف ساخت و ساز مزارع پرورش میگو در حریم و عرصه ژئوسایت گنبد نمکی ادامه داد: از تلاش های این هیأت و تیم مذکور، به شکل شایسته ای تجلیل خواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=1056

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.