• امروز : یکشنبه, ۲۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 10 March - 2024
کل اخبار 24609
0

پنج خیابان گردشگری مهم استانبول را بشناسید

  • کد خبر : 52736
  • 17 شهریور 1400 - 20:19
پنج خیابان گردشگری مهم استانبول را بشناسید
بام نیوز: خیابان‌گردی در شهری مانند استانبول که یکی از بهترین شهرها از نظر تاریخ و طبیعت زیبا به شمار می‌آید، کار سختی است.

به گزارش بام نیوز، بنابر اعلام فلایتیو، این می‌تواند دلهره‌آور باشد که چگونه زمان خود را به درستی برای بین گشت و گذار تقسیم کنید. فلایتیو تابع مصوبات وزارت بهداشت و ستاد کرونا هست برگزاری تمامی تورها طبق مصوبات ستاد کرونا هست.

در این مقاله پنج خیابان مهم استانبول برای گردشگران را معرفی کردیم تا با خرید بلیط هواپیما استانبول به این شهر که آمدید، دغدغه زمانی نداشته باشید و بتوانید برنامه‌ریزی درستی برای کشف این کوچه‌ها داشته باشید. همچنین تجربه‌های به یاد ماندنی در غذا خوردن در رستوران‌ها، کافه‌ها، ملاقات با مردم محلی ترکیه داشته باشید. هنگام خرید بلیط هواپیما این لیست را هم در جیب خود قرار دهید.

خیابان استقلال

خیابان استقلال در قلب استانبول، با فضای گرم و ساختمان‌های زیبای قدیمی فرانسوی، یکی از مهم‌ترین خیابان‌های استانبول محسوب می‌شود. این ساختمان در آخرین سال‌های امپراتوری عثمانی ساخته شد و تا زمان تأسیس جمهوری ترکیه وقتی نام آن به خیابان استقلال تغییر یافت Grande Rue de Pera نامیده می شد. این خیابان به معنای واقعی کلمه یک بازار باز طولانی است، مملو از کافه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌های پوشاک، مراکز فرهنگی و موزه‌های هنری. اگر قصد دارید طعم دسرهای سنتی ترکی را بچشید خیابان istiklal بهترین مکان برای شما است. اگر قصد ندارید وقت خود را در رستوران‌ها بگذرانید، می‌توانید از یکی از فروشندگان آنجا میان وعده بخورید. یکی از جذاب‌ترین موارد در این خیابان خط قدیمی قطار قرمز در وسط آن است، مردم را از ابتدای خیابان تا انتهای آن که مغازه‌های موسیقی و برج معروف گالاتا قرار گرفته، منتقل می‌کند. شب هنگام، خیابان استقلال حال و هوای متفاوتی دارد.

خیابان پریان پره

در سمت آسیایی استانبول؛ «خیابان پریان پره» خیابانی آرام و گرم است که شما را کاملاً آرام می‌کند. همچنین به عنوان مکانی تاریخی با خانه‌های رنگارنگ در دو طرف شناخته شده است. یکی از بهترین چیزها در مورد این خیابان این است که در آن یهودیان، مسیحیان و مسلمانان همه با هم در صلح زندگی می‌کنند. این فضای دوست داشتنی با طبیعت زیبا هم محلی‌ها و هم خارجی‌ها را به دیدن خیابان و گردش در آن جذب کرده است. البته برخی از کافه‌ها و رستوران‌ها را خواهید دید، اما برخی گالری‌ها و مغازه‌های عتیقه فروشی را نیز خواهید یافت. دو چیز را پیشنهاد می‌کنیم: اول اینکه بلیط هواپیما استانبول را رزرو کنید و دوم که به خیابان پریان پره سر بزنید.

خیابان گالیپ دده

خیابان «گالیپ دده» که در زمان مستعمره جنوا تأسیس شده است، احتمالاً یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های استانبول است. اهمیت آن بیشتر به خاطر محل قرارگیری خیابان است. گالیپ‌دده، خیابان استقلال را با کاراکوی متصل می‌کند. وقتی در دامنه‌های باریک این خیابان قدم می‌زنید، ساختمان‌های قدیمی رنگارنگ تاریخی و بسیاری از مغازه‌های موسیقی در زیر آن را مشاهده خواهید کرد. همچنین می‌توانید چند مغازه عتیقه‌فروشی و صابون‌فروشی خانگی پیدا کنید. این خیابان برای دوست‌داران موسیقی چه برای خرید ساز و چه برای شنیدن آن به خیابان شماره یک تبدیل شده است.

چوکورجوما جاده‌سی

این خیابان که به عنوان یکی از غنی‌ترین خیابان‌های عتیقه شناخته می‌شود و خانه‌های کلاسیک زیبا در هر دو طرف آن را واقعا به یک خیابان دوست داشتنی تبدیل می‌کند. از لحاظ جنبه، این خیابان به عنوان اصلی‌ترین خیابان عتیقه فروشی استانبول در نظر گرفته می‌شود. حتی اگر قصد خرید هیچ چیزی را ندارید. فقط بالا و پایین رفتن در این خیابان باعث می‌شود آرزو کنید که هیچ وقت آنجا را ترک نکنید. وقتی پیاده‌روی خود را تمام کردید، به یک میان‌وعده خوشمزه در کافه Cuma بروید و حتما پنکیک آن‌جا را امتحان کنید.

خیابان عبدی ایپکچی

اگر به دنبال خیابان‌های مجلل هستید، این خیابان یکی از آن‌ها است. عبدی ایپکچی Caddesi واقع در محله نیسانتاسی، دارای تمام محصولات لوکس است، نمایشگاه‌های درجه یک و مغازه‌های عتیقه فروشی یا مارک‌های لباس لوکس مانند Louis vuitton ، Prada، Beyman و بسیاری از مارک‌های دیگر یا رستوران‌ها و کافه‌ها. حواستان به کیف‌پول خودتان باشد زیرا که قرار است مانند یک تاجر پول خرج کنید. اگر به دنبال قیمت‌های مناسب‌تری هستید می‌توانید به tesvikiye caddesi بروید و در آنجا مارک‌های دیگری مانند Zara یا Massimo Dutti پیدا کنید.

خیابان بغداد جاده‌سی

واقع در ضلع آسیایی استانبول. اگرچه این طرف بیشتر ساکت و مسکونی شناخته می‌شود، اما این خیابان مرکز خرید اصلی آن است. در تعطیلات آخر هفته، مردم محلی را می‌بینید که در این خیابان پر از کافه‌های لوکس و قیمت مناسب در حال بالا و پایین رفتن هستند. چند بلوک پایین‌تر، خط پیاده‌روی ساحلی را خواهید دید که در آن می‌توانید در کنار پارک سبز دوچرخه‌سواری کنید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=52736

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.