• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
1

چشمه‌های آبگرم بَلیران _ آمل

  • کد خبر : 54320
  • 26 شهریور 1400 - 22:04
چشمه‌های آبگرم بَلیران _ آمل
بام نیوز: آبگرم در یک حوضچه طبیعی حدود ده متر بالاتر از سطح رودخانه قرار دارد و بعد با یک شیب ملایم به رودخانه وارد می‌شود. آبگرم «لاله‌زار» از سمت چپ به رودخانه سرازیر می‌شود و با آب رودخانه ترکیب می‌شود. رنگ آبی فیروزه‌ای آب که در آن فضای سبز جنگلی روح بخش و چشم نواز است و مانند نگین انگشتری فیروزه‌ای می‌درخشد.

به گزارش بام نیوز، جنگل و روستای بَلیران در بخش دشت سر شهرستان آمل قرار گرفته که دارای طبیعتی بکر و زیباست. حوضچه های رودخانه گرمارود و چشمه های آبگرم بلیران در این جنگل زیبا قرار دارد. در جادهٔ قدیم آمل – بابل در ۱۵ کیلومتری آمل جاده‌ای به سمت جنگل و کوه می‌ رود و در پیچ ورودی جاده فیروزکلا زیبایی تازه ‌ای دیده می‌ شود. پس از گذر از چند روستا در انتهای جاده به روستای زیبای بلیران می‌رسیم.

برای رسیدن به چشمه‌های آبگرم، انتهای جاده آسفالته جنگل بلیران، کنار پل پارک کنید. نزدیک یک ساعت و نیم تا دو ساعت در جنگل خلاف مسیر رودخانه پیاده‌روی کنید؛ مسیر پاکوب راه را به شما نشان می‌دهد. در راه کم‌کم بوی گوگرد به مشام‌تان خواهد رسید که نشان از نزدیک شدن شما به چشمه است.

آبگرم در یک حوضچه طبیعی حدود ده متر بالاتر از سطح رودخانه قرار دارد و بعد با یک شیب ملایم به رودخانه وارد می‌شود. آبگرم «لاله‌زار» از سمت چپ به رودخانه سرازیر می‌شود و با آب رودخانه ترکیب می‌شود. رنگ آبی فیروزه‌ای آب که در آن فضای سبز جنگلی روح بخش و چشم نواز است و مانند نگین انگشتری فیروزه‌ای می‌درخشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=54320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.