• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

چه عاملی سیستم کارگاه ایمن و خوب را می‌سازد

  • کد خبر : 49688
  • 17 مرداد 1400 - 4:00
چه عاملی سیستم کارگاه ایمن و خوب را می‌سازد
بام نیوز: در امداد با طناب دانش است که قدرت واقعی است. هر چقدر فهم ما از آنچه در سیستم های طنابی در حال وقوع است بهتر باشد ابزار بیشتری برای حل مسائل در دسترسمان خواهد بود.

دعوا بر سر پاسخ به سوالات تسهیل کننده شروع شده است. اما چیزی که همه بر سر آن توافق دارند این است که سیستم‌های کارگاهی خوب و ایمن همه ویژگی‌های مشترکی دارند. ساختشان سریع است، محکم هستند و چند بکاپ ایمنی دارند و با آگاهی از نیروهای درگیر در کارگاه و چگونگی واکنش آنها در صورت گسست هر قسمت از سیستم ایجاد شده اند.

حقیقت این است که هیچ پاسخ درستی برای این سؤال وجود ندارد. سیستم کارگاه ایمن و خوب برای یک خط دسترسی به مصدوم احتمال نمیرود یک سیستم کارگاه بالاکشی اصلی را بسازد که عالی باشد. هدف من ارائه اطلاعاتی است که به آن نیاز دارید تا خودتان به سوال پاسخ دهید. از ظانجا که هر وضعیتی متفاوت از دیگری است پاسخی که شما به آن میرسید سیستمی خواهد بود که با وضعیتی که با آن مواجه هستید به بهترین شکل منطبق شود.

در امداد با طناب دانش است که قدرت واقعی است. هر چقدر فهم ما از آنچه در سیستم های طنابی در حال وقوع است بهتر باشد ابزار بیشتری برای حل مسائل در دسترسمان خواهد بود.

زوایه ها و نیروهای درگیر

فرقی نمیکند طناب را بطور ساده دور تنه درخت گره بزنید یا یک کارگاه مرکب چند نقطه ایجاد کنید در هر صورت کاری که میکنیم روی توزیع نیرو در سیستم طناب تاثیر می گذاریم. نگاهی گذرا به شکل یک نشان میدهد چگونه طول یک لوپ در طناب که دور یک درخت گره زده شده میتواند روی تنش طناب تاثیر بگذراد. لوپ کوتاه نسبت به لوپ بلند زاویه خیلی بزرگتری ایجاد میکند. زوایه در هر مورد مانند مانند یک ضریب افزاینده عمل میکند. هر قدر زاوی بزرگتر باشد ضریب نیرو بالاتر خواهد بود. در امداد با طناب این تاثیر را “نیروی برداری” می نامیم. هرجا که طناب زاویه پیدا کند این تاثیر ایجاد میشود. اگر نیروهای برداری کار نکنند تنش در هر طرف بازوهای کارگاهی در هر دو نمونه ۱۵۰# خواهد بود. نیمی از بار توسط هر یکی از لوپ‌های کارگاه ساپورت خواهد شد.

اما توجه داشته باشید که در هر دو مورد تنش واقعی روی هر طرف طناب کارگاه بزرگتر از نیمه واقعی بار است. در حالیکه تنش روی لوپ بلند کمتر از ۴۵۳ گرم نسبت به نصف بار واقعی افزایش یافته تنش روی لوپ کوتاه ۷۴۱/۱۴ کیلوگرم افزایش یافته است.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=49688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.