• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
2

کبگیان در معرض خطر/طبیعت بر باد رفته؛ باورهایی که به مسلخ می‌رود

  • کد خبر : 54468
  • 28 شهریور 1400 - 1:18
کبگیان در معرض خطر/طبیعت بر باد رفته؛ باورهایی که به مسلخ می‌رود
بام نیوز: به جای استفاده از طبیعت بکر و جنگل‌های آن جهت رونق حوزه گردشگری تنها درختان جنگلی مورد دستبرد سودجویان قرار گرفته و روزانه اخبار نگران کننده از به تاراج رفتن این جنگل‌ها شنیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بام نیوز از یاسوج، یکی از مناطق بکر گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بخش کبگیان است که از موهبت های الهی همه چیز را در خود دارد.

منطقه‌ای زیبا با رودخانه خروشان، جنگل های پر پشت و دشت های زیبا و مراتع چشم نواز که از این منطقه بهشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته است.

متاسفانه در سالیان اخیر این منطقه استراتژیک و دارای قابلیت های بالای گردشگری از دید مسئولان غافل مانده و نمایندگان و متولیان به جز اندیشیدن به رای مردم بخش کبگیان کاری برای توسعه گردشگری این نقطه از استان نکردند.

به جای استفاده از طبیعت بکر و جنگل‌های آن جهت رونق حوزه گردشگری تنها درختان جنگلی مورد دستبرد سودجویان قرار گرفته و روزانه اخبار نگران کننده از به تاراج رفتن این جنگل‌ها شنیده می‌شود.

اما متاسفانه علی‌رغم دل نگرانی‌های مردم و تذکرات امام جمعه در حوزه گردشگری کبگیان شاهد برخی منکرات هستیم که در قالب تورهای گردشگری و یا سفرهای تفریحی و بدون هیچگونه مزاحمتی در این منطقه دستورات شرعی را زیر پا گذاشته و مستمرا کشف حجاب دیده شده است.

نه تنها از این ظرفیت مهم بخش برای توسعه و اشتغال زایی جوانان بیکار استفاده نشده بلکه منکرات مکررا از سوی غیر بومی‌ها در قالب گردشگر در منطقه‌ای صورت می‌گیرد که مردمان آن از لحاظ تدین و دینداری در استان کهگیلویه و بویراحمد بلکه در کشور سرآمد و زبانزد هستند.

از دولت مردمی و مسئولان آینده استان انتظار می‌رود با توجه بیشتر به صنعت گردشگری استان، منطقه کبگیان را نیز در یابند تا هم سرمایه‌های طبیعی بر باد نرود و هم به اعتقادات مردم به خصوص جوانان بی‌آلایش منطقه خللی وارد نشود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=54468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.