• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

کوهنوردان مقدس ساز و اسطوره پرداز

  • کد خبر : 53916
  • 24 شهریور 1400 - 23:18
کوهنوردان مقدس ساز و اسطوره پرداز
بام نیوز: دوستان گرامی جمله "روح بلند کوهستان" لقب کسی نیست که مالکیتش را به وی بدهیم ، روح بلند کوهستان مجموعه ای از رفتارها آداب و اخلاقیات و اتمسفر نیکو و شایسته ایست که در فطرت کوهستان نهفته است ، و به نوعی احترام به مقام کوهستان است ،نه لقب کسی ، که شما یقه خودتان را از هم می درید !؟

به گزارش بام نیوز و به دنبال انتشار نوشتار” لشکرکشی به توچال ” و اعتراض چند تن از کوهنوردان به این که نگارنده به زنده یاد حمید ثابتی در لابلای متن توهین کرده ام ! هر قدر که نوشتار مرور شد تا نامی از این عزیز از دست رفته دیده شود ، و نکته‌ای که بتواند اثبات کننده این مدعا باشد نیافتم .!

معترضان به این نکته اعتراض داشتند جمله “روح بلند کوهستان” یعنی حمید ثابتی خدابیامرز .!!

دوستان گرامی جمله “روح بلند کوهستان” لقب کسی نیست که مالکیتش را به وی بدهیم ، روح بلند کوهستان مجموعه ای از رفتارها آداب و اخلاقیات و اتمسفر نیکو و شایسته ایست که در فطرت کوهستان نهفته است ، و به نوعی احترام به مقام کوهستان است ،نه لقب کسی ، که شما یقه خودتان را از هم می درید !؟

حتی خود ” زنده یاد ثابتی” نیز در زمان حضور در اقلیم کوه ، دائماً به روح بلند کوهستان درود می‌فرستاد ، و چطور می‌شود که یک کوهنورد از بدو ورود به کوه تا برگشت فقط لقب خود را فریاد کند و به خود درود بفرستد ؟ اینکه می‌شود خودشیفتگی !! خیر این طور نبود آقایان و دوستان گرامی.
مشکل اینجاست که عده ای از کوهنوردان ، بر اساس یک پیشینه تاریخی ما ایرانیان ، در کار اسطوره سازی و قهرمان پروری و مقدس نمایی افراد دور و برشان ، کاسه داغ‌تر از آش میشوند . و خودشان را در چارچوبی گنجانده اند که بیرون آمدن از آن را سخت میکند . اشاره به نام فردی نمیکنم که ازین آب گل آلود بدنبال ماهیگیری ست . که فقط باید گفت ؛ این ماهی پیش از این که از آب بیرون بیاید مرده است .

زنده یاد مرحوم ثابتی بر اساس واقعیات بدلیل عوارض ناشی از کرونا جان خود را از دست داد ، حالا شما می خواهید با نام این گرامی و اعتبار صعودهای متوالی وی به توچال ، یک عده کوهنورد را به قله دعوت کنید که چه بشود ؟ که خودتان را بزرگ کنید !؟ دست بردارید از این کارهای بی حاصل و مخرب . اسطوره سازی تا کی ؟ مقدس پروری تا چند ؟ همین رفتارهاست که قرنهاست ایرانیان را به خاک سیاه نشانده است .

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=53916

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.