• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
1
اموزشی:

کوهنوردی در شب هم قواعدی دارد

  • کد خبر : 7786
  • 03 آذر 1399 - 21:25
کوهنوردی در شب هم قواعدی دارد
گروه اموزشی بام نیوز:چنانچه هوای نامناسب سبب گم شدن شما در کوه شده است، در یک جا پناه بگیرید. پیش از وخامت اوضاع از پوشش های حفاظتی خود مانند بادگیر، کلاه و دستکش استفاده کنید.

گروه اموزشی بام نیوز،مطلبی را در خصوص کوهنوردی در شب هم قواعدی دارد منتشر نمود:

هنگامی که شما به عنوان یک کوهنورد، قصد اجرای برنامه ای در شب را دارید، باید پیش از حرکت اطلاعات دقیقی از برنامه را در اختیار خانواده یا دوستان قرار دهید. در صورت نیاز، آن ها به کمک این اطلاعات می توانند نیروهای امدادی را هرچه سریع تر و دقیق تر به شما برسانند.

۱٫ چنانچه هوای نامناسب سبب گم شدن شما در کوه شده است، در یک جا پناه بگیرید. پیش از وخامت اوضاع از پوشش های حفاظتی خود مانند بادگیر، کلاه و دستکش استفاده کنید. تلاش کنید کنار دیواره ها و صخره ها پناه بگیرید و تا آنجا که ممکن است به طور پیوسته و مرتب دست و پا و انگشتان خود را حرکت دهید و از خوابیدن اجتناب کنید.

۲٫ از چراغ پیشانی استفاده کنید که زوم و پرتاب نور و شدت نور آن قابل تنظیم باشد. نور چراغ خود را به سمت دیگران نگیرید و هرگاه کوهنورد دیگری از روبه رو می آمد به احترام او چراغ را خاموش کنید.

 

 

۳٫ از انجام صعودهای دشوار در مناطق ناشناخته کوهستان به خصوص هنگام شب خودداری نموده و در آغاز کار هرگز خودتان را درگیر ارتفاعات و مسیرها در خط الرأس و قله ها نکنید.

۴٫ مسیر مناسب و غیرپیچیده ای برای کوهپیمایی شبانه انتخاب کنید و آمادگی مقابله احتمالی با جانوران را داشته باشید. مراقب جاهایی که دست و پای خود را می گذارید یا می نشینید، باشید. در مناطق مارخیز بیش از پیش مراقب پاهای خود باشید. دست کم فاصله نیم متری را با مار حفظ کنید. اگر شما برای رفتن به طبیعت و کوهستان در شب می روید باید مراقب حشرات باشید. آن ها ممکن است در میان چمن ها و گیاهان باشند. به هنگام عبور از میان علفزارهای انبوه و نقاط پرگل مراقب زیرپا و نیش حشراتی که از گل ها تغذیه می نمایند باشید.

۵٫ هنگام سفرهای طبیعت گردی، به خصوص در شب از  پوتین ساق دار، جوراب های ساق بلند  همچنین شلوارهای بلند استفاده نمایید.

۶٫ هنگام شب و اقامت در کوهستان پوتین های خود را بیرون از چادر و به حالت روباز نگذارید؛ می توان از یک کیسه نایلونی برای گذاشتن کفش ها در آن استفاده کنید.

 

 

۷٫ هنگام شب برای استراحت در طبیعت، جنگل و کوهستان از پشه بند استفاده نمایید.

۸٫ پیش از حرکت از وضع هوا مطلع شوید. به اخبار هواشناسی توجه نمایید تا در هوای نامساعد غافلگیر نشوید.

۹٫ مراقب تغییر هوا در کوهستان باشید. برای هر کوهنورد مهم است که وضع هوای کوه را از قبل بداند. در برخی موارد هوای نامساعد به دشمن شماره یک کوهنورد مبدل می شود، متأسفانه تعداد زیادی از کوهنوردان بر اثر این بی توجهی جان خود را از دست داده اند. هنگام رویارویی و قبل از تشدید هوای خراب راه بازگشت را از همان مسیر رفته در پیش بگیرید و نجات جان خود و همراهان را از رسیدن به هدف، مهم تر بدانید. هنگام درگیر شدن با هوای نامساعد و طوفانی باید بردبار بوده و هرگز اجازه ندهید حالت ترس و نگرانی بر شما چیره شود همچنین در این شرایط از دویدن به هر سو خودداری کنید و با همفکری و آرامش در پی شناخت مسیر درست باشید. به طور کلی با پیش بینی و بررسی شرایط هوا با توجه به نوع، تغییر شکل و حرکات ابرها، تغییر حالات حیوانات و نیز دقت در شکل ظاهری آسمان، از گرفتار شدن در میان کولاک و طوفان کوهستان یا ماندن در فضایی باز و ر میان باران و تگرگ اجتناب نمایید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=7786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.