• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
1

گزارش جستجو و امداد حادثه شکستی پای یک کوهنورد زیر قلعه دختر

  • کد خبر : 8218
  • 07 آذر 1399 - 11:31
گزارش جستجو و امداد حادثه شکستی پای یک کوهنورد زیر قلعه دختر
بام نیوز: در پی تماسی تلفنی در بعدازظهر چهارشنبه ۵ آذر ۹۹ به تیم امداد هلال احمر شمیرانات از طرف ۳ کوهنورد اعلام شکستگی پا در زیر قله قلعه دختر گردید و درخواست بالگرد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز و به نقل از انجمن پزشکی کوهستان ایران: در پی تماسی تلفنی در بعدازظهر چهارشنبه ۵ آذر ۹۹ به تیم امداد هلال احمر شمیرانات از طرف ۳ کوهنورد اعلام شکستگی پا در زیر قله قلعه دختر گردید و درخواست بالگرد می‌شود.

یک تیم از پایگاه امداد و نجات دربند به همراه یک تیم امدادگران محلی روستای آهار ساعت ۶ عصر راهی قله قلعه دختر شدند و تا ساعت ۸ به “ده تنگه” رسیده و به سمت قله حرکت نمودند.

در مسیر قله تیم با ۳ کوهنورد مواجه میشود که بسیار خسته بنظر می رسیدند و مشخصاتشان با افراد اسیب دیده یکی بود ولی انکار کرده که ما تماس گرفتیم.

تیم بعد از کلی مشورت بخاطر حس انسان دوستانه و یک درصد احتمال این که مصدومی دیگر در ارتفاعات بالاتر وجود داشته باشد و امدادگران احتمالا اشتباه کرده باشند تصمیم گرفتند تا نقطه لوکیشن بروند.
در این شرایط و در حجم زیاد برف و سرما تا قله رفته و تا ساعت ۱۰ شب کل مسیر بطور کامل جستجو شد.

در این عملیات هیچ موردی پیدا نشد و تیم به سمت روستای آهار برگشت تا ساعت ۲ بامداد به میدان اهار رسیده و مشخص شد که ۱۵ امدادگر از امدادگر های خوب تهران و منطقه چندین ساعت بیهوده وقت خود را تلف نموده و تلاشی بی نتیجه داشتند.

جدا از تلاش بیهوده امدادگران ممکن بود در آن ساعات شب در جایی دیگر حادثه دیگری اتفاق افتد و نیاز به نیروی امدادی باشد و یا حتی ممکن بود هر اتفاقی برای خود امدادگرها رخ دهد.

آقای عزیز رسولی آهاری از امدادگران کوهستان محلی روستای آهار از عزیزان مسئول درخواست پیگیری موضوع را دارند.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=8218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.