• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
1

گزارش صعود به قله برف انبار قم، ۳۲۶۰ متر

  • کد خبر : 20533
  • 05 بهمن 1399 - 21:49
گزارش صعود به قله برف انبار قم، ۳۲۶۰ متر
گزارش صعود به قله برف انبار قم، ۳۲۶۰ متر

تاریخ اجرای برنامه: جمعه ۹۶.۱۱.۲۷
موقعیت جغرافیایی: استان قم، روستای فردو (Fordo)
————————————
ارتفاع قله قله برف انبار: ۳۲۶۰ متر
ارتفاع نقطه شروع: ۲۵۰۰ متر
مسافت تا قله: ۳.۷ کیلومتر
زمان صعود: ۲ ساعت
کل زمان برنامه: ۴ ساعت (۱۰ تا ۱۴)
سطح برنامه: کوهنوردی سبک
نفرات شرکت کننده: ۹ نفر
—————————————

قله برف انبار

قله برف انبار

 

مسیر پیموده شده در گوگل ارث:
(برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی بر روی آن کلیک نمایید.)

قله برف انبار

مسیر قله برف انبار

دانلود جی پی اس قله برف انبار


آدرس روستای فردو قم:

ابتدای قم با دنبال کردن تابلوی جمکران وارد جاده جمکران می شوید. در جاده جمکران خروجی مسجد جمکران را رد کرده و مستقیم به سمت جنوب ادامه می دهید. در طول مسیر تابلوهای “کهک” را دنبال می کنید تا به پاسگاه “لنگرود” می رسید. از کنار پاسگاه وارد خروجی کهک – فردو می شوید و ۴۰ کیلومتر دیگر می رانید تا به به فردو برسید. جاده برف انبار ۳ کیلومتر بالاتر از محل فردو قرار دارد. این جاده تابلو یا نشانه خاصی ندارد. در کل از تهران (ابتدای اتوبان قم) تا فردو حدود ۱۸۶ کیلومتر راه در پیش دارید.
——————————————

بقیه در ادامه مطلب


گزارش برنامه:

طبق قرار قبلی همگی ساعت ۵.۳۰ صبح، عوارضی اتوبان قم جمع شده و به سمت قم حرکت کردیم. پس از رسیدن به قم مسیر جمکران را در پیش گرفتیم. در جاده جمکران خروجی مسجد جمکران را رد کرده و ادامه مسیر دادیم. با دنبال کردن تابلو روستای “کهک” (مسیر مستقیم به سمت جنوب) به پاسگاه شهر لنگرود رسیدیم. از کنار پاسگاه به راست پیچیدیم و وارد فرعی کهک و فردو شدیم. در یکی از روستاهای مسیر توقف کوتاهی کرده و نان سنگک تهیه کردیم و صبحانه را در یکی دیگر از روستاها در محوطه امامزاده و زیر آلاچیق که کنار جاده در سمت چپ قرار داشت صرف کردیم. حدود ساعت ۹.۰۰ به فردو رسیدیم. فاصله پاسگاه لنگرود تا فردو (جاده برف انبار) ۴۳ کیلومتر است که حدود یک ساعت زمان می برد. به دلیل اشتباه بنده در مسیریابی با گوگل مپ، ابتدا جاده برف انبار را رد کرده و وارد یک فرعی اشتباه شدیم. پس از اینکه متوجه شدیم، به عقب برگشته و وارد فرعی جاده برف انبار شدیم. جاده برف انبار تابلو و یا نشانه خاصی ندارد. ارتفاع ابتدای جاده ۲۲۷۰ متر و طول این جاده ۲.۷ کیلومتر است که حدود ۵۰۰ مترابتدای آن آسفالت و باقی مسیر تا محل پارک ماشین ها خاکی است. این جاده از میان باغ های زیبای گیلاس عبور می کند که در فصول مختلف سال می توان بخش هایی از جاده را پیاده پیمود و از زیبایی های مسیر لذت برد.

ماشین ها را انتهای جاده خاکی که چند آب انبار در آنجا قرار دارد پارک کردیم. البته جاده تا حدود ۵۰۰ متر بالاترنیزبصورت آفرود ادامه دارد. ساعت ۱۰ صبح پیاده روی خود را آغاز کردیم در حالی که برف ریزی در حال باریدن بود. یک گروه دیگر نیز همزمان با ما در مسیر بود (گروه شاهین اراک) و همچنین تعدادی دیگر کوهنورد که در مسیر رفت و یا برگشت بودند. در کل برخلاف انتظار، برف انبار را مسیر شلوغ و پر رفت و آمدی دیدیم. پس از دقایقی اولین دوراهی مسیر را مستقیم (سمت چپ) ادامه دادیم. مسیر صعود به قله پاکوب و مشخص است اما قبل از عزیمت به منطقه حتما مسیر را در گوگل ارث بررسی کرده و یا ترجیحا ترک مسیر را همراه داشته باشید. حدود یک ساعت مانده به قله باد شدید شد و برف و بوران به شدت به صورتمان برخورد می کرد که علی رغم سختی در عین حال لطف خاص خودش را داشت. چرا که در این روز و در این منطقه از کشور انتظار چنین هوا و چنین برف و کولاکی را نداشتیم! از اینجا به دو گروه تند رو و کندرو تقسیم شدیم. پس از دو ساعت، ساعت ۱۲ ظهر اولین گروه و با نیم ساعت تاخیر گروه دوم به قله رسیدیم در حالی که باد و بوران شدیدتر شده بود.

به زحمت تعدادی عکس بر روی قله به سادگاری انداخته و ساعت ۱۲.۴۵ مسیر فرود را در پیش گرفتیم. ساعت ۱۴ به محل پارک ماشین ها رسیدیم در حالی که بارش برف قطع شده بود اما زمین زیرپایمان کاملا سفیدپوش وهوا بسیار عالی و مطبوع بود.
مسیر قم و سپس تهران را در پیش گرفتیم و پس از چند توقف برای ناهار و خرید سوقات در نهایت اوایل شب به تهران رسیدیم.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=20533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.