• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

گزارش صعود یک روزه قله شاه البرز تابستان ۱۳۹۹

  • کد خبر : 19352
  • 30 دی 1399 - 0:29
گزارش صعود یک روزه قله شاه البرز تابستان ۱۳۹۹
گزارش صعود یک روزه قله شاه البرز تابستان ۱۳۹۹

قله شاه البرز، نام رشته ‌کوه و قله‌ای است در البرز به ارتفاع ۴۱۷۰ متر. این رشته ‌کوه، مرز طبیعی استان‌های البرز و قزوین را تشکیل می‌دهد. دامنه جنوبی آن به دره طالقان از استان البرز و دامنه شمالی آن به دره الموت از استان قزوین مشرف است.

گزارش صعود یکروزه باشگاه سلام همنورد

طبق اعلام قبلی، ثبت نام و گزینش نفرات برای صعود به این قله انجام شد و با تیم ده نفره باشگاه ساعت ۰۳:۰۰ صبح جمعه ۱۷ مرداد ماه ۱۳۹۹ با دو دستگاه خودروی شخصی از میدان فردوسی راهی طالقان، روستای حسنجون شدیم .

ساعت ۰۶:۰۰ به مبدأ صعود کنار قبرستان روستای حسنجون رسیدیم و بلافاصله شروع به حرکت کردیم.

 

حرکت ما با عبور از کوچه باغ ها که در دو طرف دره ای زیبا گسترش داشت آغاز شد. دره ای طولانی با شیبی ملایم که گویی تمامی نداشت. فرصت زیادی برای لذت بردن از طبیعت منطقه نداشتیم. بخاطر شیب ملایم مسیر، نسبتاً سریع می رفتیم . بعد از حدود ۲ ساعت پیمایش به گوسفند سرای اول رسیدیم که در محل تلاقی دو رود کوچک واقع بود. از اینجا، ادامه مسیر پاکوب بر روی یال بین دو رود امتداد داشت. بعد از حدود نیم ساعت ارتفاع گرفتن روی یال، بصورت تراورس با فراز و نشیب های کوچک به سمت راست ادامه مسیر دادیم.

حدود نیم ساعت بعد به گوسفندسرای دوم رسیدیم. تعدادی از کوهنوردان در این نقطه که چشمه خوبی هم داشت کمپ زده بودند. تا اینجا حدود ۳ ساعت بدون توقف پیمایش داشتیم.

برای استراحت و صرف صبحانه همانجا توقف کردیم و حدود ساعت ۹ مجدد ادامه مسیر دادیم

با شیبی ملایم بعد از حدود ۴۵ دقیقه به گوسفندسرای سوم رسیدیم که در این نقطه نیز تعدادی از کوهنوردان کمپ برقرار کرده بودند. این گوسفندسرا در ارتفاع حدودی ۳۰۰۰ متری قرار داشت و چشمه آبی هم جاری بود. از اینجا مسیر با یک شیب ۳۰ درجه به سمت شمال ادامه داشت. ما بدون توقف از این گوسفندسرا گذر کردیم. امتداد مسیر به آرامی به سمت چپ متمایل می‌شد. پیمایش را با استراحت های کوتاه ادامه دادیم تا در ارتفاع حدود ۳۶۰۰ متری از کنار گوسفندسرای چهارم که آنجا نیز چشمه آب جاری و محل کمپ کوهنوردانی بود عبور کردیم.

چرخش نسبتاً تندی بسمت چپ داشتیم، روی یالی رفتیم و بعد از مدتی پیمایشِ یال، به سمت راست پیچیدیم. تازه در این نقطه که حدودا ارتفاع ۳۹۰۰ متری بود قله دیده می شد! ( چقدر این قله برایمان ناز می کرد تا رخ نمایی کند) امتداد پیمایش ما بر روی این یال دوباره به سمت چپ و در راستای قله ادامه پیدا کرد تا بعد از ۸ ساعت پیمایش در ساعت ١۴ همه اعضای تیم موفق به صعود این قله زیبا شدند

بعد از گرفتن عکس های یادگاری و استراحتی کوتاه بلافاصله مسیر برگشت را در پیش گرفتیم. در یکی از گوسفندسراها برای استراحت و صرف ناهار توقف داشتیم و در نهایت ساعت ۲۱:۳۰ به مبداٌ صعود رسیدیم و پرونده این صعود سنگین بسلامتی و موفقیت بسته شد.

نگارنده: آقای مجید دلنوا

مستند نگار: خانم یاسمن ساوه درودی

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=19352
  • نویسنده : مائده اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : باشگاه سلام همنورد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.