• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
0

گزارش عملیات تیم تخصصی کمیته جستجو و نجات هیئت کوهنوردی و امدادگران هلال احمر شهرستان الیگودرز

  • کد خبر : 70094
  • 18 بهمن 1400 - 0:37
گزارش عملیات تیم تخصصی کمیته جستجو و نجات هیئت کوهنوردی و امدادگران هلال احمر شهرستان الیگودرز
انجمن پزشکی کوهستان ایران: عملیات تیم تخصصی کمیته جستجو و نجات هیئت کوهنوردی و امدادگران هلال احمر شهرستان الیگودرز جهت انتقال اجساد 2 نفر از اهالی محترم روستای فرسش از ارتفاعات جنوبی قله فنی دیگوله گزارش شد.

شروع عملیات انتقال اجساد: روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۵ با حضور تیم تخصصی و زبده کمیته جستجو و نجات هیئت کوهنوردی وامدادگران هلال احمر شهرستان الیگودرز.

در ساعت ۷ صبح با هماهنگی مسئولین محترم حاضر در منطقه از جمله آقای شاه نصیری رئیس محترم هیئت اسکی استان لرستان، جهت هماهنگی ماشین برفکوب که با حرکت به سمت قله دیگوله، از ابتدای پیست اسکی تا دامنه های جنوبی دیگوله، از ماشین برفکوب استفاده شد و به این صورت، مدیریت بسیار مناسب و بهتری در بحث زمان و دیگر پارامترها با توجه به شرایط نامساعد جوی و بارش برف در منطقه همراه با کولاک صورت گرفت.

در نهایت همه نفرات سوار بر ماشین برفکوب شده و بعداز طی کردن مسیر شیب دار در ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه صبح به دامنه های جنوبی قله دیگوله رسیدند.

با استارت از پای کار که با برفکوبی سنگینی همراه بود، افراد به سمت صخره های بالادست حرکت نمودند که در بین مسیر مجبور به عبور از دره ای سخت گذر با شیب بالا شدند.
در نهایت در ساعت ۱۰/۱۰ دقیقه نفرات به بالای سر اجساد حادثه در ارتفاع ۳۰۲۴ متری رسیدند.

نفرات تیم به صورت حرفه ای کار بسکت و فیکس نمودن اجساد با ۲ عدد برانکارد را انجام داده و در قالب ۲ تیم ۵ نفره مسیر فرود را آغاز نمودند که این موضوع با رعایت کامل اصول ایمنی جهت کشیدن اجساد به سمت پایین و همراه با اجرای ۵ مرحله کارگاه تخصصی فرود هر کدام به طول ۵۰ متر بود.
در ادامه با طی کردن مسیر بازگشت افراد در ساعت ۱۲ ظهر به ماشین برفکوب رسیده و کار فیکس نمودن اجساد به صورت ایمن در قسمت عقب ماشین برفکوب را انجام دادند. سپس و در ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه، مسیر بازگشت به سمت روستای فرسش و با کمک ماشین برفکوب آغاز گردید و در نهایت همه ی اعضای تیم در ساعت ۱۳ و ۱۰ دقیقه با انجام عملیات ۶ ساعته ،در سلامت کامل به پیست اسکی روستای فرسش رسیدند.

در نهایت اجساد مورد نظر به مسئولین و خانواده های محترم ایشان تحویل داده شد.
در پایان ضمن تسلیت به خانواده های محترم این عزیزان فوت شده، از تلاشها و پیگیری های تمامی مسئولین ارشد شهرستان، نماینده و فرماندار و مدیر کل جمعیت هلال احمر استان و ریاست، کارکنان و امدادگران عزیز هلال احمر شهرستان الیگودرز، اورژانس هوایی شهرستان الیگودرز و دیگر مسئولین گرامی، خصوصا صبوری و همراهی اهالی محترم روستای فرسش و تمامی عزیزان اصحاب رسانه، کمال تشکر و قدردانی را داریم.

تشکر می کنیم از ایثار و از خودگذشگی تیم تخصصی کمیته جستجو و نجات هیئت کوهنوردی و امدادگران هلال احمر شهرستان الیگودرز
آقایان:
۱٫حسن زارعی
۲٫مجید نعمت الهی
۳٫امید هوشنگی
۴٫عبدالرضا نعمت الهی
۵٫سعید نعمت الهی
۶٫مسعود توکلی
۷٫رسول مرادی
۸٫حمید قادر احمدی
۹٫سید علی موسوی
۱۰٫ سعید عزیزی
و همچنین همکاری خوب کلیه عوامل محترم پیست بین المللی اسکی تمندر شهرستان الیگودرز به ویژه راننده محترم ماشین برفکوب جناب آقای ابوالقاسم شیخی
و تشکر ویژه از همنورد گرامی جناب سعید بهرامسری جهت پشتیبانی ناوبری این عملیات تخصصی

جستجو و نجات هیئت کوهنوردی استان لرستان

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=70094

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.