• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
1

گزارش عملیات جستجو و نجات در کوه های تالش استان گیلان

  • کد خبر : 5913
  • 23 آبان 1399 - 17:53
گزارش عملیات جستجو و نجات در کوه های تالش استان گیلان
بام نیوز: مدیر انجمن پزشکی کوهستان ایران اظهار داشت: در ساعت 18مورخه 22/8/99 با اطلاع مرکز کنترل و هماهنگی EOC جعیت هلال احمر استان گیلان به هلال احمر شهرستان تالش گزارشی دریافت کردیم مبنی اینکه دو نفر گردشگر آقا ساکن اردبیل در منطقه کوهستانی کیشون بن تالش(یال منتهی به ییلاق ریک) بدلیل تاریکی هوا و نداشتن لوازم روشنایی از مسیر اصلی منحرف شده و قادر به ادامه مسیر نیستند.

درگفتگو با پایگاه خبری بام نیوز، دکترحمید مساعدیان مدیر انجمن پزشکی کوهستان ایران اظهار داشت: در ساعت ۱۸مورخه ۲۲/۸/۹۹ با اطلاع مرکز کنترل و هماهنگی EOC جعیت هلال احمر استان گیلان به هلال احمر شهرستان تالش گزارشی دریافت کردیم مبنی اینکه دو نفر گردشگر آقا ساکن اردبیل در منطقه کوهستانی کیشون بن تالش(یال منتهی به ییلاق ریک) بدلیل تاریکی هوا و نداشتن لوازم روشنایی از مسیر اصلی منحرف شده و قادر به ادامه مسیر نیستند.
بلافاصله یک تیم جستجو و نجات شامل چهار نفر نجاتگر و یک دستگاه خودروی پی کاب برای امر جستجو وارد منطقه شدیم. خوشبختانه بدلیل داشتن پوشش شبکه مناسب با دریافت موقعیت و تماس تلفنی از محل احتمالی انها دو نفر باخبر شدیم.

با تصمیم مسئول امداد دو نفر نجاتگر بصورت سرعتی به محل مورد نظر حرکت کردیم و دو نفر دیگر بعنوان تیم پشتیبان در ادامه مسیر همراه ما بودند.
هوا کاملا تاریک و مه آلود و بارش شدید باران باعث لغزندگی مسیر پرشیب کوهستانی شده بود در این زمان گردشگران مفقودی کاملا خیس شده و یکی از انها دارای بیماری قلبی بود.که نیازمند دریافت امداد سریع بودند. خوشبختانه در ساعت ده شب به نفرات دسترسی پیدا کردیم و چون بدلیل بارندگی شدید و مه آلود و لغزنده بودن مسیر و خستگی گردشگران قادر به برگشت نبودیم در نزدیکترین محل سکونت در منطقه به دعوت خانواده مهمان نواز و محترم آقای مصطفی روحی پس از پذیرایی ایشان, شب را در خانه ی ییلاقی آنها استراحت کردیم و صبح زود در مسیر برگشت قرار گرفتیم. ساعت هشت و نیم صبح به روستای کیشون بن رسیدیم و پایان عملیات را اعلام کردیم.

نفرات تیم: وحید دیباگر (مسئول امداد شهرستان)_سهیل رحیمی(نجاتگر جمعیت و مسئول کارگروه جستجو و نجات هیات کوهنوردی تالش).
سید اکبر یوسفی، صابر رهبری

سرپرست تیم جستجو و نویسنده گزارش؛ سهیل رحیمی طولارود

با تشکر فراوان از ریاست محترم شعبه جمعیت هلال احمر تالش آقای (علی احمدی) و مرکز کنترل و هماهنگی هلال احمر گیلان و زحمات هماهنگی و پشتیبانی آقای امین صفر زاده.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=5913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.