• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

۱۹ساعت عملیات سخت و نفس گیر در ارتفاعات اشترانکوه برای نجات کوهنوردان گرفتار شده

  • کد خبر : 48210
  • 28 تیر 1400 - 0:46
۱۹ساعت عملیات سخت و نفس گیر در ارتفاعات اشترانکوه برای نجات کوهنوردان گرفتار شده
انجمن پزشکی کوهستان ایران: پس از اعلام حادثه از سوی یک تیم ۸ نفره با مرکز کنترل و عملیات هلال احمر استان لرستان بلافاصله یک تیم امداد و نجات کوهستان از جمعیت هلال احمر ازنا به محل حادثه اعزام شد.

در روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۰/۴/۲۴ در ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه پس از اعلام حادثه از سوی یک تیم ۸ نفره با مرکز کنترل و عملیات هلال احمر استان لرستان مبنی بر مصدوم شدن یک نفر از همنوردان خود و گرفتار شدن در زیر قله پیارو ازنا بلافاصله یک تیم امداد و نجات کوهستان از جمعیت هلال احمر ازنا به محل حادثه اعزام شد.

تیم مورد نظر که قصد صعود یک روزه به قله پیارو شهرستان ازنا را داشتند متاسفانه در مسیر برگشت به اشتباه وارد دهلیزی خطرناک شده و در آنجا گرفتار شده و با توجه به مصدومیت یک نفر از همنوردان خود و اتمام مواد غذایی و آب آشامیدنی درخواست کمک از جمعیت هلال احمر را داشتند.

با توجه به تاریکی هوا بعد مسافت و صعب العبور بودن مسیر و وجود دهلیزهای خطرناک و همچنین ریزشی بودن این دهلیز ها تیم امدادی پس از بررسی موقعیت جغرافیای گرفتار شدگان شبانه عملیات امداد و نجات خود را شروع کردند تا اینکه پس از چندین ساعت تلاش بی وقفه و عبور از دهلیزها و دیواره های خطرناک تا نزدیکی گرفتار شدگان پیش رفتند و با توجه به اینکه دسترسی به آنها بسیار مشکل و خطرناک بود با تماس های مکرر تلفنی و راهنمایی اعضای تیم مسیری مناسب را جهت خارج شدن از منطقه خطر به آنها نشان داده شد و با پیگیری های جمعیت هلال احمر ازنا و درخواست بالگرد کوهنورد مصدوم توسط بالگرد اورژانس به بیمارستان انتقال داده شد ضمن اینکه مقداری هم آب و آذوقه به سایر نفرات تیم توسط بالگرد رسانده شد.

تیم امدادی که به صورت زمینی به موقعیت مناسب سایر نفرات تیم رسیدن توانستند تیم را تا پایین کوه و روستای کمندان همراهی کنند. خوشبختانه همه اعضای تیم در صحت و سلامت به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند. این عملیات در ساعت ۱۷:۲۰ دقیقه بعداز ظهر روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۴/۲۵ پس از ۱۹ ساعت تلاش مضاعف به پایان رسید.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=48210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.