• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
0
اموزشی:

۲۹ وسیله ضروری در لیست لوازم کمپینگ

  • کد خبر : 7219
  • 29 آبان 1399 - 22:47
۲۹ وسیله ضروری در لیست لوازم کمپینگ
گروه اموزشی بام نیوز:اگر قصد سفر کردن به طبیعت و کمپینگ چند روزه را دارید وسایل ضروری در لیست لوازم کمپینگ مهمترین چالش شما برای این سفر است. اما چرا چک لیست وسایل کمپینگ یک چالش محسوب می شود؟

 

گروه اموزشی بام نیوز،مطلبی را در خصوص ۲۹ وسیله ضروری در لیست لوازم کمپینگ منتشر نمود:

در سفرهای تفریحی که به داخل شهر ها انجام می شود اگر هر یک از ملزومات سفر را از قلم بیندازید امکان تهیه آن از فروشگاه های درون شهری وجود دارد. اما در سفرهای طبیعت گردی شما کاملاً وابسته به ملزومات از قبل تهیه شده هستید. بنابراین اگر وسایل مورد نیاز برای طبیعت گردی را از قبل تدارک ندیده باشید سفر شما چندان راحت نخواهد بود.

مشکلی که در این رابطه وجود دارد آن است که دغدغه سبک کردن کوله سفر باعث می شود تا بسیاری از لوازم کمپینگ از قلم بیفتد. در صورتی که با تهیه یک چک لیست وسایل کمپینگ می توان هر آنچه را که برای سفرهای طبیعت گردی و کمپینگ نیاز دارید همراه خود داشته باشید. به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم تا ۲۹ وسیله ضروری لیست لوازم کمپینگ را به ترتیب برایتان شرح دهیم.

 

وسایل ضروری در لیست لوازم کمپینگ: لباس و تجهیزات

کیسه خواب

اولین و مهمترین وسیله برای کمپینگ، کیسه خواب است. زیرا بدون داشتن یک کیسه خواب، خواب راحتی را نخواهید داشت و کل سفر را با خستگی سپری خواهید کرد. کیسه خوابهای با شکل مومیایی ممکن است برای تمامی افراد راحت نباشد به خصوص کسانی که عادت به خوابیدن بر روی پهلو و یا شکم را دارند. در این صورت کیسه خواب هایی طراحی شده که فاقد زیپ بوده و در عوض جیب هایی برای قرار دادن دست و بازو دارند و همچنین دریچه تهویه برای پاها.

زیرانداز خواب

زیراندازهای خواب به دو دسته تقسیم می شوند. زیرانداز مخصوص کوله گرد ها که مخصوص چهار فصل بوده و برای سطوح سفت و صخره‌ای نیز قابل استفاده هستند. در صورت جمع شدن تنها به اندازه یک بطری آب فضای اشغال می کنند و اغلب وزنی معادل۲۲۰ گرم دارد.

زیر انداز مخصوص کمپینگ با خودرو: اگر سفر طبیعت گردی خود را با خودرو انجام می دهید و مجبور به حمل لوازم با کوله پشتی نیستید، می توانید از زیر انداز های حرفه ای تر با قطر ۱۰ سانتی متر استفاده کنید. اینها در واقع تشکهای بادی هستند که نیازی به صرف انرژی برای باد کردن آنها نیست.

بالش

برای این منظور می توانید از بالش های بادی سفری استفاده کنید که وزنی در حدود ۶۰ گرم دارند و در صورتی که باد آنها خالی شود می توانید آن را تا کرده و در جیب لباس خود قرار دهید. این بالش ها دارای روکش های پلی استری نرم و لطیف هستند. البته در صورتی که با ماشین سفر می کنید می توانید بالشهای سفری راحت تری را همراه خود ببرید. به طور کلی بالشهای صفری ضد تعریق هستند و با سه دم باز شده و در مدت زمانی کمتر از یک دقیقه خالی میشود.

چادر

چادر کمپینگ

حتی اگر با ماشین به سفر طبیعت گردی میروید به چادر نیاز پیدا خواهید کرد. البته چادری را انتخاب کنید که باز و بسته شدن آن راحت انجام شود.

صندلی

از صندلی های تاشو سفری استفاده کنید که فضای کمی را نیز اشغال می کنند.

چراغ قوه

وسایل کمپینگ

چراغ قوه برای تامین روشنایی در شب هنگام لازم است. برخی از مدل ها تا ۳۵ ساعت شارژ را نگه می دارند که می توانید آن را همانند لامپ از چادر خود آویزان کنید.

شارژر خورشیدی

شارژر خورشیدی برای شارژ کردن تلفن همراه و دیگر تجهیزات تکنولوژیک استفاده می شود. علاوه بر آن شارژرهای خورشیدی معمولاً مجهز به چراغ های LED، قطب نما و سوت هستند.

وسایل ضروری در لیست لوازم کمپینگ: مواد غذایی و نوشیدنی

کیف محافظ خرس

در سفرهای طبیعت گردی امکان سرقت مواد غذایی شما توسط خرس، موش ها و سایر جانوران جونده وجود دارد. این کیف ها به گونه‌ای هستند که بوی مواد غذایی را از بین می‌برند و در نتیجه توجه حیوانات را به خود جلب نمی کنند. تنها کافیست تا آنها را محکم به یک تکیه گاه ایمن مثل درخت ببندید.

لوازم آشپزی

لوازم آشپزی در کمپینگ

اگر مواد غذایی آماده و بسته بندی شده همراه خود نداشته باشید، مجبور به آشپزی هستید. در این صورت نیاز به یک سری ظروف کمپینگ و کوهنوردی برای پخت و پز دارید آنها را می توانید از فروشگاه های لوازم کمپینگ تهیه کنید.

گاز مخصوص کمپینگ

اجاق گازهای سفری معمولا حاوی۱ عدد کیف، گاز تاشو و کیت مخصوص برای مواقع اضطراری هستند.

قهوه فوری

قهوه فوری در طبیعت گردی

قهوه های فوری به عنوان منبع تامین انرژی در سفر های این چنینی می تواند بسیار مفید باشد.

لیوان

لیوان های سیلیکونی تاشو هم وزن کمی دارند و هم قابل استفاده برای نوشیدنی های داغ هستند. به دلیل جمع شدن کمترین فضا را اشغال می کند.

بطری آب

برای این منظور بهتر است تا از قمقمه های عایق استفاده کنید. که قابلیت نگه داشتن نوشیدنی های گرم را نیز داشته باشند.

وعده غذایی

اگر علاقه به آشپزی در سفر را ندارید وعده های غذایی آماده و بسته بندی شده در بازار موجود است که برای پختن آنها تنها به آب جوش نیاز دارد مانند نودل.

وسایل ضروری در لیست لوازم کمپینگ: لوازم بهداشتی

لوازم بهداشتی در سفرهای طبیعت گردی

دستمال مرطوب

در کمپینگ ها و سفرهای طبیعت گردی به دلیل عدم دسترسی به دوش و حمام، استفاده از دستمال مرطوب می تواند بسیار کارساز باشد. ضمن آنکه مدلهای بدون بو و ضد حساسیت آنها نیز جدیدا تولید می‌شود.

شامپو خشک

از این شامپو های خشک می توانید برای رفع چربی مو و بدن و حتی رفع عرق و بوی بدن بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید.

ضدعفونی کننده دست

در این سفرها ممکن است برای شستشو دست ها همیشه دسترسی به آب نداشته باشید. در این صورت یک محلول ضدعفونی کننده، پیش از غذا خوردن، هنگام تهیه غذا و یا پس از دستشویی بسیار ضروری است.

دوش کمپینگ

اگر در هنگام سفر نمی توانید عدم استحمام را تحمل کنید، باید بگوییم که خوشبختانه محصول جدیدی به نام دوش کمپینگ وجود دارد که دارای یک کیف دوش خورشیدی بوده که با انرژی خورشید آب را گرم میکند و با داشتن یک سردوش کوچک امکان استحمام را برای شما فراهم می آورد.

حوله

حوله های میکروفایبر ۴ برابر سریعتر از حوله های معمولی رطوبت را به خود جذب کرده و اندازه بسیار کوچکی دارد.

شوینده های قابل تجزیه زیستی

برای این منظور از صابون ها، شامپو و نرم کننده های زیست تجزیه پذیر استفاده کنید.

مسواک و خمیر دندان

ست های مسواک و خمیر دندان مسافرتی متنوعی برای این منظور وجود دارد.

موارد دیگر

کیسه زباله

زباله های خود را حتما در کیسه زباله بریزید.

ضدآفتاب و پماد ضد گزش حشرات

این محصولات به همراه اسپری دور کننده حشرات در تورهای طبیعت گردی حتما لازم می شوند.

جعبه کمک های اولیه

بدون همراه داشتن جعبه کمک های اولیه به هیچ عنوان به چنین سفر های این چنینی نروید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=7219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. سلام ممنون از سایت خوبتون جالبه که الان همه چی مجازیه طرف سایت زده لوله بازکنی برچسب و سفارش چاه بازکنی رو هم اینترنتی میگیره قدرت خدا همه چی اینترنتی شده 🙂 ما قدیما جلو پدر مادرمون دراز نمیکردیم اونوقت جوون های الان همه دنیا رو تو گوشیشون دارن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.