• امروز : یکشنبه, ۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 21 April - 2024
کل اخبار 24660
2

۳ ساعت عملیات برای نجات جوان ۳۹ ساله در ارتفاعات دارآباد

  • کد خبر : 38718
  • 10 اردیبهشت 1400 - 22:31
۳ ساعت عملیات برای نجات جوان ۳۹ ساله در ارتفاعات دارآباد
انجمن پزشکی کوهستان:سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات اعلام کرد: نجاتگران شهرستان فرد گمشده ای را در منطقه دارآباد نجات دادند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر شمیرانات؛ جمال شریفی بیان داشت: ساعت ۱۸:۰۰ هشتم اردیبهشت ماه در پی اعلام حضوری یکی از همنوردان به پایگاه امدادونجات کوهستان دربند مبنی بر مفقود شدن خانمی ۳۹ ساله درمسیر بازگشت از کوه به دلیل خارج شدن از مسیر اصلی کوهنوردی در منطقه دارآباد (چشمه نارون)، که سریعاً یک تیم جستجو و نجات از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند به محل اعزام شد.

شریفی افزود: نجاتگران پس از ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه جستجو در منطقه موفق شدند آدرس دقيق نقطه حادثه را در ارتباط تلفنی با فرد گرفتار شده از طريق ارسال لوكيشن (location) واتساپ و ارسال آن به يكی از نجاتگران پيدا كنند و در نهایت وی را تا پایین کوه همراهی کردند.

گفتنی است این عملیات در ساعت ۲۱:۱۵ با موفقیت پایان یافت.

شریفی سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می‌دهد تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

شمیرانات دارای ۵ پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.
شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده؛ این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=38718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.