• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24677
1

۷۰۰ باشگاه ورزشی کشور مجوز آموزش کوهنوردی را اخذ کردند

  • کد خبر : 51415
  • 07 شهریور 1400 - 4:35
۷۰۰ باشگاه ورزشی کشور مجوز آموزش کوهنوردی را اخذ کردند
بام نیوز: رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: تاکنون ۷۰۰ باشگاه مجوز کوهنوردی در کشور را دریافت و مجوز آموزش این رشته را اخذ کردند.

به گزارش بام نیوز، رضا زارع  در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار بام نیوز در رشت اظهار داشت: البته از سال ۹۴ تمامی مجوزهای کوهنوردی لغو شدند تا این فعالیت ها طبق قانون و اخذ مجوز به باشگاه ها انجام شود که در این راستا نیز تاکنون ۷۰۰ باشگاه موفق به اخذ این مجوز شده اند و توصیه ما نیز این است که علاقمندان به این رشته از طریق باشگاه های مجاز، اقدام به فعالیت کنند.

وی که برای حضور در انتخابات ریاست هیات کوهنوردی گیلان به رشت سفر کرد، ادامه داد: فدراسیون کوهنوردی ۱۰۵ هزار عضو دارد که از ین تعداد، ۳۰ هزار نفر فعال بوده و در رشته های مختلف کوهنوردی به فعالیت مشغول هستند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی به وضعیت کوهنوردی کشور در منطقه و جهان نیز اشاره و بیان کرد: خوشبختانه در ماده سرعت رشته سنگ نوردی جزو برترین های جهان محسوب می شویم و ورزشکاران ارزنده ای داریم که از برترین های جهان هستند و در ماده لید و همچنین ماده بولدر نیز ، جزو پنج کشور برتر قاره آسیا هستیم.

زارعی ادامه داد: البته با توجه به رویکرد وزارت ورزش مبنی بر سرمایه گذاری مناسب در بخش قهرمانی و رشته هایی که در المپیک حضور می یابند، ما نیز در رشته های یخ نوردی و سنگ نوردی نیز سرمایه گذاری کرده و ورزشکاران زبده ای نیز در حال آموزش هستند.

وی به مهمترین فعالیت های فدراسیون نیز اشاره و خاطرنشان کرد: البته به دلیل شیوع کرونا، اغلب فعالیت های ورزشی و مسابقات هقرمانی جهان سال گذشته به تعلیق درآمد اما هم اینک مسابقات سنگ نوردی قهرمانی جهان در رده سنی نوجوانان و جوانان در روسیه در حال برگزاری است که ۲ ورزشکار از ایران نیز به این مسابقات عازم شدند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی اضافه کرد: محیا دارابیان یکی از ۲ ورزشکار کشورمان در این رقابت ها است که این ورزشکار شایسته موفق شد رتبه چهارم را در بخش سرعت کسب کند و در بخش بولدر نیز، به مرحله نیمه نهایی صعود کرده که باید رقابت خود را در این مرحله انجام دهد.

رئیس فدراسوین کوهنوردی اظهار کرد: همچنین مسابقات سنگ نوردی قهرمانی بزرگسالان جهان نیز از روز ۲۵ شهریورماه جاری در کشور روسیه برگزار می شود که تیم ایران متشکل از ۱۰ ورزشکار و همراه، در این دوره از مسابقات حضور خواهد یافت و امیدوار به کسب مدال هستیم.

زارعی در ادامه گفت: البته رویکرد ما با توجه به توصیه وزارت ورزش و جوانان ، حضور قدرتمند در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ و همچنین المپیک ۲۰۲۴ پاریس است که امیدواریم در این رقابت های مهم حضور یافته و به خصوص در رشته سنگ نوردی و در بخش سرعت، بتوانیم مدال های ارزشمندی را کسب کنیم .

انتخابات ریاست هیات کوهنوردی استان گیلان امروز با حضور رئیس فدراسیون و اعضای مجمع عمومی این هیات در رشت برگزار شد که در نهایت رضا رسولی با کسب ۹ رای از ۱۷ آرای ماخوذه به عنوان رئیس جدید هیات کوهنوردی گیلان منصوب شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=51415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.