• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
2

۷۰ هکتار از مراتع زنجان هفته گذشته طعمه آتش شد

  • کد خبر : 52863
  • 17 شهریور 1400 - 20:27
۷۰ هکتار از مراتع زنجان هفته گذشته طعمه آتش شد
بام نیوز: فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: ۷۰ هکتار مرتع روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته در منطقه حفاظت شده فیله خاصه زنجان طعمه آتش شد.

اسماعیل قلیزاده، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار بام نیوز افزود: روز چهارشنبه /۱۰ شهریور ماه/ در نزدیک روستای حاجی سیران واقع در بخش قره پشتلو شهرستان زنجان، حدود ۲۰ هکتار از پوشش گیاهی و تعدادی از جانوران کُند حرکت، طعمه آتش شد.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی ساعت ۱۶ بعدازظهر اتفاق افتاده بود که پس از ۷/۵ ساعت تلاش بی وقفه عوامل حاضر در محل اطفا و مهار شد، اظهار داشت: عامل این آتش سوزی عمدی از سوی این اداره کل شناسایی شده که با شکایت صورت گرفته به زودی دستگیر خواهد شد.

قلیزاده، افزود: شامگاه پنجشنبه /۱۱ شهریور ماه/ نیز قریب ۵۰ هکتار از مراتع اراضی روستای های حبش و جزوان در منطقه حفاظت شده فیله خاصه دچار آتش سوزی شد که در نهایت با تلاش و جدیت عوامل حاضر در محل حوالی ساعت ۴ بامداد جمعه، اطفا و مهار شد که علت دقیق آن هنوز مشخص نیست.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: قبل از این نیز مقدار ۲۴ هکتار مرتع در منطقه حفاظت شده سرخ آباد از توابع شهرستان زنجان و منطقه حفاظت شده انگوران از توابع شهرستان ماهنشان، طعمه آتش شده بود.

قلیزاده، افزود: از ابتدای امسال تاکنون (یک فروردین تا ۱۶ شهریور ماه جاری/ در مجموع ۹۴ هکتار مرتع و درختچه در مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان بر اثر آتش سوزی از بین رفته است.

وی تصریح کرد: این آتش سوزی ها نه فقط باعت ترس و وحشت حیات وحش موجود در منطقه می‌شود بلکه برخی جانداران کُند حرکت که قدرت فرار از مهلکه را ندارند نیز زنده زنده در آتش می سوزند.

قلیزاده، از مردم به ویژه بهره برداران از مراتع خواست این اداره کل را در حفاظت از مراتع و مقابله با سودجویان و متعرضین به طبیعت، بیش از پیش یاری دهند.

همه ساله با آغاز فصل گرما، آتش سوزی پوشش گیاهی در مناطق مختلف استان زنجان، اتفاق می افتد و موجب از بین رفتن مراتع و تهدید خاک و گونه‌های جانوری کُند حرکت شده و صحنه‌های بسیار نامیمونی را رقم می‌زند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=52863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.