• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

۹ راز زنانی که هميشه ورزش می کنند

  • کد خبر : 37218
  • 01 اردیبهشت 1400 - 20:51
۹ راز زنانی که هميشه ورزش می کنند
بام نیوز: وقتي هدف تعيين کنيد کارهايي که در باشگاه انجام مي دهيد به مراتب برايتان آسان تر مي شود. اهداف هر چه که باشند، چه تمرين دو ماراتون و چه تلاش براي ۵ دقيقه طناب زدن بدون توقف، انگيزه و محرکي قوي در ورزش هستند.

اوقات مرتب به باشگاه رفتن مثلا دو روز در هفته مشکل است چه برسد به هفت روز هفته. اما بعضي خانم ها هستند که با وجود اين که هر روز به باشگاه مي روند باز هم اشتياق خود را از دست نمي دهند.

چگونه چنين چيزي ممکن است؟ بياييد با خواندن اين مطلب به راز آن ها پي ببريم.

آن ها از کم شروع مي کنند
اگر تازه شروع به ورزش و تمرين کرده ايد انتظار نداشته باشيد که بدون هيچ سختي و درد باشد. بهترين کار اين است که هر روز ورزش کنيد اما کم ورزش کنيد. خيلي زود به آن عادت مي کنيد. به حدي که زماني که در هفته صرف شستشوي لباس ها مي کرديد را به کلي فراموش کرده و ورزش را جايگزين آن مي کنيد.

آن ها از سوال و درخواست کمک نمي ترسند
زناني که هميشه ورزش مي کنند مي دانند که استفاده اشتباه از دستگاه ها و تمرين هاي غلط ممکن است به بدن آسيب برساند. بنابراين از مربي مي خواهند آن ها را هنگام تمرين ببينيد و راه درست را به آن ها نشان دهد. يا اين که يک مربي خصوصي مي گيرند تا مطمئن شوند که هيچ اشتباهي در تمريناتشان وجود ندارد.

آن ها از پيش برنامه ريزي مي کنند
براي يک برنامه ورزشي دائمي آمادگي حرف اول را مي زند. در آغاز هر هفته نگاهي به برنامه هفته خود بيندازيد و برنامه خود را بچينيد. وقتي برنامه اي از قبل چيده مي شود بيشتر ترغيب مي شويد که حتما آن را انجام دهيد و تبديل به روتين روزانه کنيد.

البته وقتي برنامه اي از کنترل خارج شد سعي کنيد زياد به خودتان سخت نگيريد. اگر يک جلسه را از دست بدهيد اتفاق خاصي نمي افتد.

آن ها عاشق لباس هاي ورزشي خود هستند
همه ما مي دانيم که نحوه لباس پوشيدن تا چه حد روي اعتماد به نفس تاثير گذار است. اين مسئله در مورد لباس هاي ورزشي هم صدق مي کند و بيشتر براي خانم هايي قابل درک است که مدام ورزش مي کنند. وقتي لباس هاي ورزشي که در باشگاه هنگام تمرين استفاده مي کنيد دوست داشته باشيد با پشتکار بيشتري ادامه مي دهيد.

آن ها چيزهاي جديد را تجربه مي کنند
کلاس دوچرخه ثابت عالي است و همه ما هم آن را دوست داريم. اما آيا بايد به طور روزانه در تمام عمر در اين کلاس ها شرکت کنيم؟ مسلما خير. تنوع براي خانم هايي که هميشه ورزش مي کنند بسيار مهم است.امتحان کردن يک دستگاه ورزشي جديد يا رفتن به يک کلاس ورزشي جديد باعث مي شود احساس کسالت نکنيد.

آن ها هر روز تمرين شديد انجام نمي دهند
هر روز ورزش سخت، نه تنها خسته کننده است بلکه به بدن آسيب نيز مي رساند. بدن ما گاهي نياز به ريکاوري دارد. به همين دليل بايد روزهايي را به تمرين هاي ملايمي مثل يوگا يا پياده روي اختصاص دهيم. خانم هايي که هميشه ورزش مي کنند اين ورزش هاي ملايم را بي فايده و بي تاثير نمي دانند بلکه آن ها را ضروري مي دانند.

آن ها به خاطر يک روز ورزش نکردن خودشان را سرزنش نمي کنند

گاهي اوقات شرايط به گونه اي است که وقت براي ورزش کردن نداريد يا شايد اصلا حوصله ورزش کردن نداشته باشيد. در اين گونه شرايط بدون هيچ عذاب وجداني ورزش نکنيد. چون خيلي زود دوباره خودتان را با شرايط وفق خواهيد داد.

آن ها هدف دارند (هر چقدر کوچک)
وقتي هدف تعيين کنيد کارهايي که در باشگاه انجام مي دهيد به مراتب برايتان آسان تر مي شود. اهداف هر چه که باشند، چه تمرين دو ماراتون و چه تلاش براي ۵ دقيقه طناب زدن بدون توقف، انگيزه و محرکي قوي در ورزش هستند.

آن ها فقط عمل مي کنند
حتي خانم هايي که هر روز ورزش مي کنند نيز گاهي اوقات دلشان نمي خواهد ورزش کنند. با اين تفاوت که بدون توجه به سرعت آن ورزش را همچنان دنبال مي کنند. آنچه مهم است احساسي است که پس از ورزش داريد. مهم حس خوب شما و اراده و نيت قوي شماست که باعث مي شود با احساس عدم تمايل به ورزش مقابله کنيد.

sedayehkoohesan

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=37218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.