• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
2

۳ راهکار برای تبدیل “شاهو” به مقصد گردشگری

  • کد خبر : 70171
  • 18 بهمن 1400 - 21:29
۳ راهکار برای تبدیل “شاهو” به مقصد گردشگری
بام نیوز: شهردار شاهو از در نظر گرفتن سه راهکار برای تبدیل این شهر از معبر به مقصد گردشگری خبر داد.

سابق حسینی در گفت و گو با بام نیوز، بااشاره به ظرفیت های زیاد شهر شاهو برای تبدیل شدن به یک شهر گردشگرپذیر، اظهارکرد: این شهر نقطه تلاقی راه شریانی به سه شهرستان گردشگرپذیر اورامانات یعنی پاوه، روانسر و جوانرود و سایر نقاط است.

وی به نزدیکی این شهر به مناطق گردشگر پذیر غار قوری قلعه و شبانکاره اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه علیرغم همه ظرفیت هایی که این شهر در بحث گردشگری دارد، اما طی سالهای گذشته گردشگران تنها به عنوان یک معبر برای رسیدن به جذابیت های سه شهرستان یاد شده از آن استفاده کرده اند.

شهردار شاهو ادامه داد: از آنجایی که شاهو را به عنوان مرکز ثقل اورامانات می دانیم و ظرفیت های زیادی برای جذب گردشگر در آن وجود دارد، با همراهی دیگر کارشناسان حوزه گردشگری راهکارهایی را برای تبدیل این شهر به مقصد گردشگری در نظر داریم.

وی راه اصلی تحقق این هدف را معرفی داشته های شهر شاهو دانست و گفت: شاهو تنها شهری در اورامانات است که بدون هیچگونه واسطه ای در دامنه کوهستان شاهو قرار گرفته و این مسئله ظرفیت بسیار خوبی برای رونق توریسم ورزشی در این شهر بوجود آورده است.

این فعال گردشگری تاکید کرد: با معرفی این ظرفیت می توانیم گروه های کوهنوردی که به این کوهستان صعود می کنند را به شاهو بکشانیم تا از این شهر صعود راحت تری به کوهستان داشته باشند و به توریسم ورزشی شاهو هم کمک کنند.

وی دره نوردی را یکی دیگر از ظرفیت های شاهو برای توسعه گردشگری دانست و گفت: در این شهر دره ای به نام “قلانی” وجود دارد و چشمه ای در آن واقع شده که دبی آب آن به اندازه چشمه بل در روستای هجیج است.

حسینی با تاکید براینکه متاسفانه تاکنون این ظرفیت شهر شاهو به گردشگران معرفی نشده، عنوان کرد: در صورتی که بتوانیم این ظرفیت ها را به گروه های کوهنوردی و دره نوردی معرفی کنیم، می توانیم هرساله تعداد قابل توجهی از این گروه ها را به شهرمان بیاوریم.

وی به سومین راهکار در نظر گرفته شده برای تبدیل شاهو به عنوان مقصد گردشگری اشاره کرد و گفت: امروزه تکنیک رویدادسازی یکی از مسائلی است که مناطق گردشگر پذیر مختلف دنیا با توجه به آن توانسته اند گردشگران زیادی را به سمت خود بکشانند.

این کارشناس ارشد برنامه ریزی گردشگری با بیان اینکه تاکنون توجه به این ظرفیت در شاهو مورد غفلت واقع شده، گفت: یکی از ظرفیت هایی که در شاهو داریم و می توانیم برای آن رویدادسازی داشته باشیم، برداشت محصول توت فرنگی است.

وی به وجود تعداد بالای مزارع توت فرنگی در این شهر اشاره کرد و گفت: علیرغم وجود این پتانسیل هنوز در بحث گردشگری آن را بکار نگرفته ایم که در این زمینه بنا داریم با تکنیک رویدادسازی آن را برجسته و گردشگران را به شاهو جذب کنیم و در این راه از ظرفیت جوامع محلی هم کمک خواهیم گرفت تا خود سکاندار برگزاری چنین رویدادهایی شوند.

حسینی در ادامه در خصوص وضعیت زیرساختی این شهر برای جذب گردشگران هم گفت: با برنامه ریزی مناسبت درحال ایجاد زیرساخت های لازم برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری هستیم که دراین راه علاوه بر ایجاد برخی زیرساخت های شهری، راه اندازی تعدادی اقامتگاه بوم گردی و خانه مسافر هم در دستور کار قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=70171

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.