• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
1
رکورد جابجا شد

سردار رکوردها را جابجا می‌کند

  • کد خبر : 989
  • 18 مهر 1399 - 16:30
سردار رکوردها را جابجا می‌کند

به گزارش خبرگزاری بام، سردار آزمون موفق شد با شوتی سرکش و تماشایی دروازه سویونوف را باز کرده و در فاصله سه دقیقه تا پایان نیمه اول، ایران را از ازبکستان پیش بیاندازد. آزمون که در طول نیمه، فرصت های متعددی را برای گلزنی از دست داده بود، این بار شانس خود را با شوتی […]

به گزارش خبرگزاری بام، سردار آزمون موفق شد با شوتی سرکش و تماشایی دروازه سویونوف را باز کرده و در فاصله سه دقیقه تا پایان نیمه اول، ایران را از ازبکستان پیش بیاندازد. آزمون که در طول نیمه، فرصت های متعددی را برای گلزنی از دست داده بود، این بار شانس خود را با شوتی از راه دور امتحان کرد و ضربه اش به زیبایی در درون دروازه قرار گرفت. این در حالی است که چند دقیقه پیش شوت پشت محوطه جریمه سردار را دروازه بان گرفته بود.

این سی و سومین گل ملی سردار آزمون بود که جایگاهش در رتبه پنجم برترین گلزنان تیم ملی را مستحکم کرد و باعث شد تا یک گام دیگر به رکورد ستارگان پیشین تیم ایران نزدیک شود. علی کریمی و جواد نکونام با ۳۸ و ۳۹ گل حالا نفس های سردار را پشت سر خود حس می‌کنند و هیچ بعید نیست که به زودی مهاجم ۲۵ ساله اهل گنبد کاووس از رکوردشان بگذرد. آزمون پیش‌تر در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ توانسته بود به ازبکستان گلزنی کند و نکته جالب این که آن روز هم مهدی طارمی دیگر گل تیم ملی را زده بود.

هماهنگی سردار آزمون و مهدی طارمی که دوستان صمیمی یکدیگر نیز هستند، در حد قابل توجهی قرار دارد و جالب است که دوباره هر دو موفق به گلزنی شدند و چه بسا اگر سردار از خود گذشتگی بیشتری داشت، یک دوی آن ها در نیمه اول می‌توانست به گلی زیبا منجر شود.

ستاره خط حمله تیم ملی با این ژست معروفش گل ۳۳اُم را جشن می‌گیرد؛ گلی که با بازوبند کاپیتانی همراه شد تا شبی ویژه در کارنامه سردار ثبت شود.

سردار این ۳۳ گل را در دیدار با کره جنوبی، عراق، قطر، ترکمنستان، گوام، هند، عمان، مقدونیه، قرقیزستان، مونته نگرو، ازبکستان، سوریه، روسیه، الجزایر، یمن، ویتنام، چین، هنگ کنگ و کامبوج ۱۹ تیمی هستند که مهاجم تیم ملی توانسته دروازه‌شان را باز کند.

این در حالی است که سردار در روز گل سی و سوم ملی، آزمون به بازوبند کاپیتانی هم رسید تا یک تجربه ویژه را از بازی در تاشکند داشته باشد.

کمتر پیش آمده بود که سردار از خارج محوطه گلزنی کند اما او نشان داد که در شوت زنی هم تبحر دارد.

نکته جالب این که تیم ملی ایران آخرین بار در ۱۸ مهر ۱۳۹۸ یک نیمه را با پیروزی پشت سر گذاشته بود. آن ها در روز هت تریک سردار آزمون کامبوج را شکست دادند و این بار به استقبال غلبه بر ازبکستان در نیمه دوم می‌روند. در طول یک سال تیم ملی فقط دو بازی برابر بحرین و عراق انجام داد که هر دو با شکست ایران و ناکامی آزمون در گلزنی همراه بودند.

سردار ۳۳ گل ملی را در ۵۱ بازی به ثمر رسانده و با یک میانگین آماری فوق العاده به سمت رکوردی بزرگ حرکت می‌کند. او میانگین ۰٫۶۴ گل در هر بازی را دارد و اگر بتواند رکورد تعداد بازی ملی جواد نکونام را بشکند و این روند را ادامه دهد، احتمالا به آمار گلزنی علی دایی هم خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=989

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.