• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
4
ورزشی:

صافی: کاراته ایران موفق است ولی به آن توجه نمی‌شود

  • کد خبر : 6026
  • 24 آبان 1399 - 13:34
صافی: کاراته ایران موفق است ولی به آن توجه نمی‌شود
پایگاه خبری بام نیوز:سرمربی تیم ملی کاراته کره‌جنوبی گفت: کاراته یکی از موفق‌ترین رشته‌های ورزشی ایران است ولی هنوز بعد از پنجاه سال یک سالن اختصاصی ندارد.

احمد صافی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بام نیوز در خصوص موفقیت کاراته ایران اظهار داشت: کاراته کشورمان سالهای زیادی  عملکرد موفقی را به ثبت رسانده و در بُعد داخلی و بین‌المللی پیشرفت‌های قابل تحسینی را به ویژه در دو دهه از خود به جا گذاشته است. گرفتن جام‌های قهرمانی و ثبت رکوردهای جهانی قابل تاملی را به دست آورد. هم اکنون نیز در آستانه برگزاری بازی‌های المپیک توکیو، علاوه بر کسب سهمیه‌های بیشتر برای شرکت در این بازی‌ها، شانس کاروان ورزش ایران برای گرفتن مدال المپیکی است.

صافی با اشاره به اینکه مربیان کاراته ایران نقش بسیار مهمی در گسترش و پیشرفت این رشته در کشورمان داشتند، عنوان کرد: مورد ارزشمند دیگر، حضور حداکثری مربیان این رشته در سطح تیم‌های ملی و باشگاهی در سراسر جهان است. مربیان کاراته ایران در پنج قاره جهان، موفقیت‌های زیادی با تیم‌های خود کسب کرده‌اند. اما مهمترین بخش مسئله حضور مربیان کار بلد ایرانی در شرق آسیا زادگاه هنرهای رزمی است.

صافی تصریح کرد: کاراته، تکواندو، ووشو، جودو و تمامی هنرهای رزمی مطرح در این منطقه متولد و رشد کرده ولی حالا در چین، ماکائو، کره‌جنوبی، هنگ‌کنگ و حتی تایوان تاثیر مربیان ایرانی چشم‌گیر و قابل تحسین بوده و خواهد بود. رضا رشیدنیا در ماکائو، محمود کرک‌آبادی در هنگ‌کنگ، رضا سیدی در چین و بنده مدتی در تایوان و چین، مهد ورزش‌های رزمی و هم اکنون در کره‌جنوبی فعالیت دارم.

وی افزود: مربیان ایرانی به قدری عالی بوده‌اند که ژاپنی‌ها را گوشه نشین کرده‌اند. حالا کسب موفقیت این کشورها جا پای مربیان ایرانی را محکم‌تر از قبل کرده است.

سرمربی تیم ملی کاراته کره‌جنوبی در پاسخ به این سوال که آیا حضور مربیان ایرانی در کشورهای دیگر به موفقیت کاراته ایران ارتباطی دارد یادآور شد: درخشش ورزشکاران این کشورهای با تجربه و دانش مربیان ایرانی بی‌تاثیر از درخشش ورزشکاران و موفقیت تیم‌های ملی و عملکرد فدراسیون نبوده است. فراموش نکنید کسب بیشترین سهمیه المپیک در آسیا از طرف ایران می‌تواند آینده‌ای بهتر را نیز برای فعالیت مربیان ایرانی در خارج از مرزهای کشورمان ایجاد کند.

سرمربی اسبق تیم ملی کاراته کشورمان در خصوص حضور ایران در المپیک توکیو، تاکید کرد: یک‌ موضوع را اصلا نباید فراموش کرد که رشته کاراته برای اولین بار در المپیک شرکت داده شده و ژاپن میزبان این بازیها و همه کشورهای مدعی دنبال موفقیت در آن هستند. بهترین‌های کاراته دنیا با کمی اختلاف سطح در مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. شاید کمی بی‌دقتی خیلی از موارد را تغییر دهد. حمایت همه جانبه و تدارک خوب از ملی‌پوشان المپیکی در همه ابعاد باید توسط مسئولان انجام شود. کادر فنی کاراته کشورمان و ملی‌پوشان عملکرد قابل تحسینی داشته‌اند اما المپیک پیچیدگی خود را دارد. ولی مطمئن باشید کاراته ایران همواره در هر رقابتی آبروداری کرده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا کاراته ایران نتیجه خوبی در المپیک توکیو خواهد گرفت، گفت: نتیجه‌گیری در این مسابقات سطح بالا سخت است ولی امیدوارم ملی‌پوشان تحت تاثیر جو و شرایط متفاوت المپیک قرار نگیرند. اگر پشت صحنه مسابقات اتفاقات خاصی رخ ندهد، کاراته‌‌کاران کشورمان می‌توانند چند مدال را به دست بیاورند‌. کسب مدال طلا هم برای تیم ایران دور از دسترس نیست. در بُعد روانی نیز باید حمایت کرد. در روز مسابقه هم باید تمرینات ارائه شده مو به مو انجام شود و به توانایی‌های فردی هم توجه شود.

صافی در مورد اینکه کاراته ایران هنوز تجهیزات کافی را ندارد، خاطرنشان کرد: با این همه موفقیت و جمعیت در کاراته، جای تعجب است که امکانات سخت‌افزاری خوبی در اختیار ورزشکاران این رشته نیست. حتی بعد از ۵۰ سال، تنها فدراسیونی است که سالن اختصاصی و کمپ اردویی ندارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=6026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.