• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1

برگزاری ۳ دوره کوهپیمایی همگانی در قروه

  • کد خبر : 4493
  • 14 آبان 1399 - 11:05
برگزاری ۳ دوره کوهپیمایی همگانی در قروه
بام نیوز: روابط عمومی کمیته همگانی فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی اظهار داشت:به همت هیات کوهنوردی شهرستان قروه و مدرسی خانم صالحی 3 دوره آموزشی کوهپیمایی همگانی از تاریخ 26 مهر ماه تا 13 آبان ماه برگزار شد.

در گفتگو با پایگاه خبری بامم نیوز، رضا ایاز روابط عمومی کمیته همگانی فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی اظهار داشت:به همت هیات کوهنوردی شهرستان قروه و مدرسی خانم صالحی ۳ دوره آموزشی کوهپیمایی همگانی از تاریخ ۲۶ مهر ماه تا ۱۳ آبان ماه برگزار شد.

وی بیان داشت: این دوره در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد که مورد استقبال دوستاران ورزش کوهنوردی قرار گرفت.

ایاز خاطر نشان کرد:قُروِه شهری تاریخی و کهن در غرب ایران و از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است. این شهر مرکز شهرستان قروه است که سومین شهر پرجمعیت در استان کردستان به‌شمار می‌رود این شهرستان در دشت وسیعی در شرق شهر سنندج قرار دارد و با بخش اپاختر باختری (شمال غربی) استان همدان هم‌مرز است، که این دشت از اپاختر (شمال) به شهرستان بیجار و از جنوب به استان کرمانشاه محدود است. این شهرستان در دامنهٔ رشته کوه زاگرس و در بلندای ۱۹۰۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است و از شهرهای سردسیر کشور به‌شمار می‌آید. رشد و توسعهٔ قروه در مسیر جادهٔ (سنندج به تهران) انجام پذیرفته‌است همچنین به این شهر لقب‌هایی نظیر، دشت خدا، شهر تمیز ایران، اولین شهر توریستی ایران، شهر تاریخ و فرهنگ، شهر تجاری ایران، دشت سرسبز ایران، پاک‌ترین و خوش آب و هواترین شهر ایران برای زندگی مطابق ارزیابی دیده‌بان کیفیت هوا در سوئیس معرفی شد و رتبه اول را کسب کرد.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=4493

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.