• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
3
مدیر ژئوپارک جهانی قشم خبر داد؛

به همت هیات کوهنوردی ۲۰ کارآموز قشمی دوره زمین شناسی و مورفولوژی کارست را به پایان رساندند

  • کد خبر : 4196
  • 11 آبان 1399 - 15:37
به همت هیات کوهنوردی ۲۰ کارآموز قشمی  دوره زمین شناسی و مورفولوژی کارست را به پایان رساندند
بام نیوز: مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: کارگاه آموزشی زمین شناسی و مورفولوژی کارست با حضور۲۰ کارآموز قشمی با هدف آشنایی بیشتر با علوم زمین شناختی و گنبد نمکی جزیره به میزبانی منطقه آزاد قشم، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بام، علیرضا امری کاظمی با اشاره به اهمیت افزایش دانش فعالان عرصه گردشگری قشم در خصوص یکی از مهم ترین ژئوسایت های جزیره عنوان داشت: وجود گنبد نمکی و مجموعه غارهای آن که طولانی ترین غار جهان محسوب می شود و اعتباری برای ما در عرصه بین الملل است، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و در صنعت گردشگری معرفی شود.
وی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی زمین شناسی و مورفولوژی کارست به منظور تحقق این هدف و شناخت بهتر این موهبت الهی برای تبدیل کردن آن به یک فرصت اقتصادی در صنعت گردشگری به همت هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.
به گفته امری کاظمی، سرفصل های آموزشی این دوره شامل؛ نقشه نگاری (کارتوگرافی)، سنگ ها، چگونگی عمل کارست، گسل‌ها و غارها، کانی شناسی، چشمه های کارستی، رده بندی کارست و عوامل تخریب کارست با هدف آشنایی با مقدمات علوم زمین شناسی و کارست و خوانش نقشه های زمین شناسی و تاثیر کارست در گسترش غارها بود که با استقبال علاقمندان به توسعه گردشگری ورزشی در جزیره، برگزار شد.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم ادامه داد: پرورش غارنوردهای متخصص و آشنایی با مشاغل مرتبط با این رشته ورزشی مانند؛ راهنمای غار، عکاس- غارنورد و حتی راه اندازی کلوپ های غارنوردی از اهداف جانبی این کارگاه بود.
پیش از آغاز برگزاری این کارگاه آموزشی، در مراسمی از همراهی ها و حمایت های مرتضی شیخ زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و علیرضا امری کاظمی، مدیر ژئوپارک جهانی قشم با اهدای لوح سپاسی از سوی هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم قدردانی شد. همچنین لوح های سپاسی به اعضای تیم اجرایی و فنی هیات که به مناسبت روز غار پاک، اقدام به پاکسازی و نصب شناسنامه غار ۳N کرده بودند و همچنین اعضای فعال در دوره غارنوردی تعلق گرفت.
یادآور می شود، کارگاه آموزشی زمین شناسی و مورفولوژی کارست با رعایت پروتکل های بهداشتی، به همت هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم و در هماهنگی با مدیریت ژئوپارک جهانی قشم، با شرکت ۲۰ علاقمند، در آبان ماه ۹۹ در محل مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=4196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.