• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
4
اثار تاریخی ایران

چند شهربرای سفرهای تاریخی در ایران

  • کد خبر : 1024
  • 18 مهر 1399 - 23:31
چند شهربرای سفرهای تاریخی در ایران
بام نیوز:در این متن چند شهر برای سفرهای تاریخی در ایران را به شما معرفی می‌کنیم البته برای ایامی که کرونا مهار شده باشد.

به گزارش بام،،بنابراعلام ویلا پیلا، در ایران مکان‌های تاریخی بسیار زیادی وجود دارد به همین خاطر از طریق هر مسیری که به سفر بپردازید تاریخچه‌ای جذاب را پیش روی خود خواهید دید.

سیر و سفر در ایران

تاریخچه ایران به ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد بر می‌گردد و برخی از مشهورترین سازه‌های تاریخی جهان در شهرهای مختلف ایران بنا شده اند.

جالب است بدانید که اکثر بازدیدکنندگانی که برای اولین بار به ایران سفر می‌کنند سفر خود را متمرکز به دیدن شهرهایی مانند تهران، اصفهان، شیراز، یزد و گاهی کرمان می‌کنند.

به راحتی می‌توان گفت که بهترین جاذبه‌های گردشگری ایران بیشتر در امتداد این مسیر قرار گرفته است، اما چند شهر برای سفر های تاریخی در ایران را در ادامه معرفی می‌کنیم.

شیراز با تخت جمشید و نقش رستم ، شهری ایده‌آل برای سفر های تاریخی در ایران

تخت جمشید به راحتی در بالای لیست مکان‌هایی که باید در ایران بازدید کنید قرار می‌گیرد.

تخت جمشید در حدود ۶۰ کیلومتری شهر شیراز واقع شده است و قدمت آن به ۵۲۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد (زمانی که شیراز پایتخت باشکوه امپراتوری ایران بود). تخت جمشید در طول ۱۵۰ سال توسط پادشاهان مختلف هخامنشی اداره شد.

 امروزه شما برای مشاهده این منطقه به حداقل ۲ ساعت زمان نیاز دارید. ما توصیه می‌کنیم که صبح زود و یا نزدیکای غروب از این مکان تاریخی بازدید کنید. البته براحتی می‌توانید اطراف شیراز اقامتگاه اجاره کنید تا دسترسی راحت‌تری به امکان تاریخی داشته باشید.

هنگام رفتن به تخت جمشید باید برای دیدن نقش‌رستم توقف کنید تا آثار باستانی ساسانی و مقبره‌های عظیم ۴ پادشاه هخامنشی را مشاهده کنید. ۴ لوح حک شده روی صخره‌ای وجود دارد که گمان می‌رود که مقبره داریوش اول، داریوش دوم، خشایار شاه اول و اردشیر اول باشد.

شهر زیبای اصفهان و میدان نقش جهانش

هنگامی که دربار صفوی اصفهان را به عنوان پایتخت انتخاب می‌کردند، نقش جهان هم به عنوان میدان استفاده شد. میدان نقش جهان، دومین میدان بزرگ جهان است که توسط دو مسجد، یک کاخ و بازار احاطه شده است.

یک عصر تابستانی به میدان بروید تا شاهد باشید میدان نقش جهان به یک مکان محبوب برای پیک نیک مردم محلی تبدیل شده است. برای خودتان یک بستنی زعفرانی بگیرید و به این جمع بپیوندید.

در میدان نقش جهان و روبری کاخ عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله واقع شده است. این مسجد برای زنان حرمسرای شاه عباس طراحی شده و در دسترس عموم نبود. امروزه فضای داخلی گنبد طلایی دو پوسته آن یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران است. جالب اینجاست که این مسجد هیچ مناره‌ای ندارد.

یکی از مکان‌های تاریخی دیگر در اصفهان ایران، پل خواجو است که در حدود سال ۱۶۵۰ ساخته شده است. به غیر از معماری زیبا، این پل محل تجمع بسیاری از افراد محلی است. معمولا می توان در زیر پل و در حوالی غروب پیرمردهایی را شاهد بود که در حال آواز خواندن هستند متاسفانه سال‌هاست که در زیر این پل آبی روان نیست.

شهر قدیمی یزد و مسجد جامع یزد

یکی دیگر از شهر های که برای سفرهای تاریخی در ایران می‌توانید انتخاب کنید، شهر یزد است. شهر قدیمی یزد، مطمئنا مشهورترین مکان در ایران برای گردش است.

ساختمان‌های خشتی گلی با حیاط خیره‌کننده، کافه‌های دنج پشت بام، کوچه‌های مسقف و درهای چوبی قدیمی در این شهر برای بازدید وجود دارد.

درست در قلب شهر باستانی یزد، مناره‌های بلند و آبی و فیروزه‌ای مسجد جامع از هر پشت بامی قابل مشاهده است. مسجد جامع یزد بلندترین مناره‌های کل کشور را در خود جای داده و کاشی‌کاری باعث شده است که این مکان به یکی از مشهورترین بناهای ایران تبدیل شود.

تهران و کاخ گلستان

کاخ گلستان در مرکز تهران بهترین نمونه از معماری قاجار در ایران است. هنگامی که اولین پادشاه قاجار در نهایت تهران را به عنوان پایتخت خود در نظر گرفت یک کاخ مسکونی ساخت. معماری کاخ گلستان تحت تاثیر سفرهای پادشاهان قاجار به اروپا (به ویژه ناصرالدین شاه) قرار گرفته است.

همچنین جالب است بدانید که کاخ شمس العماره بلندترین بنای ایران در آن زمان محسوب می‌شود. امروزه این کاخ ترکیبی از بناهای تاریخی مختلف است و برای هر کدام بلیط‌های جداگانه فروخته می‌شود.کاشی‌کاری‌های رنگارنگ در باغ و آیینه کاری‌های خیره کننده تالار از جمله مواردی هستند که نظر شما را به راحتی به خود جلب می‌کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=1024
  • نویسنده : bamnews
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.