• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
0

کرمانشاهی‌ها از انجام هر نوع ورزش سبک و سنگین در فضای باز خودداری کنند

  • کد خبر : 74163
  • 16 اردیبهشت 1401 - 1:20
کرمانشاهی‌ها از انجام هر نوع ورزش سبک و سنگین در فضای باز خودداری کنند
بام نیوز: دبیر کارگروه بحران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از مردم خواست با توجه به آلودگی هوا از انجام فعالیت‌های شدید بدنی مانند قدم‌زدن در بوستان‌ها و دویدن و هر نوع ورزش سبک و سنگین خودداری کنند.

دکتر «هومن رفیعی» روز پنجشنبه به بام نیوز افزود: با توجه به شرایط پایداری و محبوس شدن هوا به هیچ وجه در ارتفاعات کوه نوردان توقف نکنند و در صورت امکان کوهنوردی شان را تعطیل کنند.

وی اظهار داشت: به همشهریان توصیه می‌کنیم که از خروج غیرضروری از منزل و محل کار خودداری کنند بخصوص اگر دچار بیماری‌های قلبی و ریوی و مبتلا به آسم و آلرژی هستند و یا از لنزهای چشمی استفاده می کنند.

دبیر کارگروه بحران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: در صورت خروج از منزل یا محل کار حتماً از ماسک های مناسب و فیلتردار برای جلوگیری از تنفس در هوای آلوده استفاده کنند و همچنین در صورت امکان از عینک مناسب آنهایی که آلرژی ها چشمی دارند استفاده نمایند.

وی تاکید کرد: در و پنجره و منافذ محل زندگی خانه و محل کار افراد کاملا باید بسته نگه داشته شود و از بازکردن غیرضروری آن خودداری کنند.

رفیعی همچین عنوان کرد: همشهریان تغذیه مناسب داشته باشند که تغذیه مناسب در شرایط بروز پدیده گرد و غبار مصرف شیر و ماست کم چرب و میوه‌ها و سبزیجات تازه موجب دفع سموم از بدن می‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید از مصرف سیگار و قلیان در فضای بسته خودداری کرد، گفت: میوه ها و سبزیجات را که در محیط‌های باز نگهداری و عرضه می‌شود پس از خریداری کامل بشویید.

هوای شهرستان‌های مرزی کرمانشاه در وضعیت بحران و اضطرار قرار دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از آلودگی هوای شهرستان‌های مرزی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: هوای اکثر شهرستان‌های مرزی استان از نظر نفوذ گرد و غبار در حالت بحران و اضطرار قرار دارد.

«غلامرضا شهبازی» روز پنجشنبه به بام نیوز افزود: تا این لحظه هوای شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب در حالت بحرانی و هوای شهرستان‌های گیلانغرب، پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود، دالاهو، اسلام آبادغرب و کرمانشاه نیز در حالت اضطرار و ناسالم قرار دارد.

وی از مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان خواست تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند.

شهبازی همچنین از تمام کارکنان دولتی که دچار بیماری زمینه ای در شهرستان های مرزی درگیر با ریزگردها هستند نیز خواست در منزل بمانند و سرکار نروند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.