• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان یزد در پسا کرونا متحول میشود

  • کد خبر : 49268
  • 11 مرداد 1400 - 18:45
کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان یزد در پسا کرونا متحول میشود
بام نیوز: رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان یزد گفت: استان یزد از پتانسیل های فراوانی برخوردار است که بصورت جامع در حال شناسایی موانع همچنین راهکارهای اثربخش برای مرتفع نمودن آن هستیم.

حمیدرضا افلاطونیان در گفتگو با بام نیوز اظهار داشت: با توجه به وضعیت قرمز رنگبندی شیوع ویروس کرونا در استان یزد در حال حاضر برابر اطلاعیه های صادر شده از جانب فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی برگزاری دوره های آموزشی همچنین مسابقات به تعلیق درآمده است.

وی ادامه داد: تقریبا تمام جلسات هیات کوهنوردی استان در حال حاضر به صورت مجازی برگزار می گردد.و به سرپرستان باشگاهها ی فعال استان وشهرستانهای تابعه ابلاغ گردیده تا در حال حاضر از اجرای برنامه های کوهنوردی خود ویا تمرین در سالن های صخره نوردی جلوگیری بعمل اورند و شیوه نامه های بهداشتی وزارت بهداشت مد نظر قرار گیرد.

رئیس هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی استان یزد تصریح کرد: یکی از برنامه های پیش رو اختصاص زمینی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان به مساحت ۴۸۰۰ متر مربع در محدوده ابتدای مسیر پیمایش شیرکوه  به منظور ساخت قرارگاه چند منظوره امداد و نجات و خانه کوهنوردان و حفاظت از گونه های گیاهی و جانوری در منطقه حفاظت شده شیرکوه است که مراحل عملیاتی شدن پروژه آن در آینده نزدیک آغاز خواهدشد.از دیگر برنامه ها کنترل جان پناه شیرکوه به جهت رفاه حال کوهنوردان صعود کننده از سراسر ایران می باشد.

افلاطونیان بیان داشت: از دیگر برنامه های آتی این هیات اختصاص زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع در ورزشگاه بزرگ یزد به منظور ساخت سالن سنگ نوردی دارای استاندارد های لازم برای برگزاری مسابقات همچنین ساخت سالن کنفرانس و مهمانسرا می باشد که به همت خییرین به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: برنامه ریزی های متعددی در راستای ارتقا سطح کمی و کیفی فعالیتهای هیات های کوهنوردی در سراسر استان در حال تدوین است تا بتوانیم با ایجاد همگرایی و هم افزایی مسیر رو به رشدی را برای ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی در استان ترسیم نماییم.

افلاطونیان در پایان یاد آور شد: تمام تلاشمان این است که بتوانیم به کمک همه عاشقان و شیفتگان این رشته چه در هیات های شهرستان ها و چه در کارگروه ها و کمیته های استان که از سرمایه های بالفعل و بالقوه این سرزمین هستند استفاده نماییم و با بستر سازی در تمام حوزه ها و فراهم نمودن زیرساخت های توسعه گامی موثر را در پیشبرد اهدافی که شایسته و در شان این استان است در راه اعتلای این ورزش قدم برداریم.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=49268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.