• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
2

گشایش تاکنون ۴۷ مسیر در صخره ۴۵۰ متری این رقابتها

  • کد خبر : 74317
  • 19 اردیبهشت 1401 - 23:33
گشایش تاکنون ۴۷ مسیر در صخره ۴۵۰ متری این رقابتها
بام نیوز: عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی کوه‌نوردی و دبیر جشنواره بین المللی صخره نوردی اردکان با اشاره به محل برگزاری این رقابتها در صخره‌ای به ارتفاع ۴۵۰ متر در این شهرستان، گفت: تاکنون تیمهای شرکت کننده ۴۷ مسیر را برای صعود بازگشایی کرده‌اند.

«محمود هاشمی» در گفت وگو با بام نیوز با اشاره به آغاز اولین جشنواره بین‌المللی صخره‌ نوردی اردکان در استان یزد با حضور صخره‌نوردان ایران و خارجی، گفت: البته تیم‌های خارجی در روزهای مختلف برگزاری مسابقات حضور خواهند یافت به طور که هم اکنون یک تیم فرانسوی در محل برگزاری رقابتها مشغول به بازکشایی مسیر است.

وی با بیان این که صخره ۴۵۰ متری محل برگزاری این جشنواره ظرفیت برگزاری مسابقات کشور و جام فجر را نیز دارد، گفت: تاکنون ۴۷ مسیر توسط تیمهای شرکت کننده در این صخره باز شده است ولی وسعت این دیواره گنجایش گشایش تا ۵۰۰ مسیر را داراست.

هاشمی با اشاره به رویکرد فرهنگ‌جویی ریسکی(کالونچر) در این جشنواره گفت: ذات ورزش کوهنوردی علاوه بر ماجراجوانه بودن، برخورار از جاذبه‌های گردشگری ورزشی است.

وی با اشاره به حضور بیش از ۳۰۰ صخره‌نورد ایرانی و خارجی در این جشنواره، محل این برگزاری این جشنواره را در ۴۵ کیلومتری اردکان و صخره‌های منطقه تاریخی گردشگری «چک چک» ذکر کرد.

یادآور می‌شود؛ در رویکرد کالونچر یا فرهنگ جویی ریسکی، گردشگران با انگیزه به دست آوردن تجربه و به چالش کشیدن مهارت‌ها و توانایی‌های خود، علاوه بر تجربه هیجان محیط و طبیعتی بکر و دور از دسترس افراد عادی، فرهنگ ساکنان بومی منطقه را مورد توجه قرار می‌دهند و نوع جدیدی از هیجان شنیدن، دیدن، چشیدن، پوشیدن و برقراری ارتباطات جدید را تجربه‌ می‌کنند که این مهم باعث احساس کسب ارزش‌های شخصی بیشتر در انها می‌شود و در ورزشی مانند صخره‌نوردی همواره این فرهنگ جویی با نوعی ریسک همراه است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.