• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
3

کوهنوردان برای صعود به کوه آبیدر از مسیرهای تعیین شده حرکت کنند

  • کد خبر : 69044
  • 02 بهمن 1400 - 22:02
کوهنوردان برای صعود به کوه آبیدر از مسیرهای تعیین شده حرکت کنند
بام نیوز: مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: به دلیل بارش برف در استان احتمال وقوع بهمن در کوه آبیدر سنندج وجود دارد و توصیه می شود کوهنوردان برای صعود از مسیرهای تعیین شده حرکت کنند.

به گزارش بام نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر کردستان، پیام جلالی اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از مردم شهر سنندج روزهای جمعه به کوه آبیدر صعود و کوهپیمایی می‌کنند، روز پنجشنبه پرچم گذاری مسیرهای کم خطر برای حرکت کوهنوردان صورت گرفت.

وی افزود: این اقدام با همکاری، تعامل و هماهنگی بین بخشی میان جمعیت هلال احمر کردستان و هیأت کوهنوردی و باشگاه‌های کوهنوردی شهر سنندج صورت گرفت و هشت تیم چهار نفره از کوهنوردان استان به صورت داوطلبانه سازماندهی شدند و ایمن سازی و پرچم گذاری کوه آبیدر را انجام دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: جهت ارائه خدمات امدادی به حادثه دیدگان احتمالی نیز دو تیم آنکال این جمعیت در کوه آبیدر حضور دارند.

وی از مردم درخواست کرد با توجه به احتمال وقوع بهمن از مسیرهایی که توسط جمعیت هلال احمر و هیأت کوهنوردی استان تعیین شده است حرکت کنند تا بدون مشکل صعود خود را انجام دهند و بازگردند.

جلالی خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته ۵۵ تیم عملیاتی با بیش از ۲۵۰ امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی در سطح استان مشغول خدمت رسانی به مردم بوده اند.

وی افزود: در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کردستان عضو هستند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=69044

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.