• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

تخریب غار دودزای زرین رود استان زنجان توسط معدن کاران

  • کد خبر : 60309
  • 05 آبان 1400 - 15:05
تخریب غار دودزای زرین رود استان زنجان توسط معدن کاران
بام نیوز: برخی معدن کاران بدون رعایت حریم غار زرین رود (زرن آوا) در استان زنجان به این غار هجوم برده و اقدام به نمونه برداری از آن کردند.

به گزارش بام نیوز، معدن کاران در غار زرین رود بدون رعایت حریم غار و مقررات تعیین شده از سوی کارگروه غارشناسی کشور، اقدام به نمونه برداری از اطراف این غار کرده‌اند. گفتنی است این نمونه برداری‌ها غار را در معرض تخریب قرار داده است.

شهریار بیگلو، رئیس شورای شهر زرین رود در همین راستا از رئیس هیات مدیره انجمن غارشناسی کشور خواسته است که از طریق مجاری قانونی از معدن کارانی که اقدام به تخریب این غار کرده اند، شکایت کند.

رئیس کارگروه غارشناسی کشور نیز مهرماه امسال با نگارش نامه ای خطاب به کیومرث کلانتری، معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرده بود که «یک شرکت بی نام و بی نشان بدون مجوز رسمی و رعایت حریم غار زرین رود اقدام به تخریب و نمونه برداری از این غار کرده است و اخیرا هم با آوردن ماشین آلات سنگین قصد تخریب بزگتری دارند».

غار زرین غار که به نام‌هایی مانند غار زرین رود، غار زرین‌آباد و غار دودزا نیز نامیده می‌شود، یکی از غارهای استان زنجان است که در ضلع غربی جاده ترانزیتی زنجان- همدان و در ۳۵ کیلومتری شهرستان خدابنده مشرف به روستای زرین رود(زرن آوا) از توابع بخش بزینه رود و میان روستاهای داش بولاق و آغ بولاق و در طول محور غارهای علیصدر و کتله‌خور قرار دارد.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=60309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.