• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
3

صدور هشدار نارنجی به علت بارش برف و مه در همدان

  • کد خبر : 82433
  • 24 دی 1401 - 20:34
صدور هشدار نارنجی به علت بارش برف و مه در همدان
بام: اداره‌کل هواشناسی استان همدان از صدور هشدار نارنجی به دنبال بارش برف و مه در استان خبر داد.

به گزارش بام و به نقل از اداره کل هواشناسی استان همدان، با فعالیت سامانه بارشی طی ساعاتی از صبح شنبه تا عصر یکشنبه، بارش برف را در اکثر نقاط استان به ویژه در نیمه جنوبی و غربی خواهیم داشت و عمده بارش ها طی ساعاتی از بعدازظهر شنبه تا ظهر یکشنبه خواهد بود.

علاوه بر این پدیده، مه در برخی نقاط تا روز آینده سبب کاهش دید به شکل قابل ملاحظه خواهد شد.

همدان، اسدآباد، بهار، تویسرکان، درگزین، رزن، کبودراهنگ، ملایر و نهاوند بارش برف و مه را از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه تجربه می‌کنند.

لغزندگی جاده‌ها و اختلال در عبور و مرور، کاهش دید، یخ‌زدگی سطوح، احتمال کولاک برف در محورهای کوهستانی و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و گلخانه‌داران وجود دارد.

با توجه به وضعیت پیش‌بینی شده پرهیز از سفرهای غیرضروری، همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیرچرخ و سوخت کافی در هنگام مسافرت، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرما و یخبندان و سنگینی بارش برف، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و طبیعت‌گردی، آمادگی لازم دستگاه‌های مرتبط برای مقابله با بارش برف، یخبندان و مه در جاده‌ها، توصیه می‌شود همچنین توصیه مؤکد این است که در مصرف انرژی نهایت صرفه جویی صورت پذیرد.

وضعیت پارامترهای جوی استان همدان طی ۲۴ سال گذشته بدین شرح است؛ دمای بیشینه همدان یک درجه و کمینه منفی ۸ درجه سانتی‌گراد، دمای بیشینه اسدآباد ۶ درجه و کمینه منفی ۳ درجه سانتی‌گراد، دمای بیشینه بهار ۲ درجه و کمینه منفی ۷ درجه سانتی‌گراد، دمای بیشینه تویسرکان ۳ درجه و کمینه منفی ۴ درجه سانتی‌گراد، دمای بیشینه درگزین-کرفس منفی ۵ درجه و کمینه منفی ۹ درجه سانتی‌گراد، دمای بیشینه رزن صفر درجه و کمینه منفی ۸ درجه سانتی‌گراد، دمای بیشینه فامنین ۲ درجه و کمینه منفی ۸ درجه سانتی‌گراد، دمای بیشینه قهاوند ۳ درجه و کمینه منفی ۸ درجه سانتی‌گراد، دمای بیشینه کبودراهنگ-گل‌تپه منفی یک درجه و کمینه منفی ۹ درجه سانتی‌گراد، دمای بیشینه ملایر ۴ درجه و کمینه منفی ۶ درجه سانتی‌گراد و دمای بیشینه نهاوند یک درجه و کمینه منفی ۴ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

دمای بیشینه جاده ای گردنه گرمک منفی ۲ و دمای کمینه منفی ۱۳ درجه سانتی‌گراد و دمای بیشینه جاده ای گردنه زاغه منفی ۲ و دمای کمینه منفی ۹ درجه سانتی‌گراد به ثبت رسیده است.

میانگین رطوبت در همدان ۷۳ بوده و شاخص آلودگی ۷۴ ppm گزارش شده  و بارش سال زراعی تا روز گذشته در همدان ۳۱.۶  میلی‌متر بوده است.

بنا بر پیش بینی ایستگاه های هواشناسی استان همدان، دمای هوای همدان طی ۲۴ سال آینده بین ۲ و منفی ۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.