• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
3

همدان از قطب های اصلی دیواره نوردی کشور است

  • کد خبر : 652
  • 09 مهر 1399 - 22:32
همدان از قطب های اصلی دیواره نوردی کشور است
همدان- ایرنا- رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان گفت: این استان به لحاظ آموزشی و صعودهای حرفه ای از قطب های اصلی دیواره نوردی در کشور است.

علیرضا گوهری روز یکشنبه در حاشیه برگزاری دوره های دیواره نوردی در همدان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دیواره نوردی بسیار سخت و نیازمند تجربه، توان فنی و آمادگی بالا است و افراد شجاع، با هوش و توانمند می توانند در این رشته فعالیت کنند.

وی بیان کرد: همدان از دیرباز مهد پرورش دیواره نوردان بزرگ کشور بوده است و تاکنون نیز صدها صعود را در نقاط مختلف انجام داده اند.

گوهری با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی این رشته در همدان گفت: اولین نشست آموزشی کارگروه دیواره نوردی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان با حضور ۴۰ ورزشکار در سالن اجتماعات مجموعه سنگنوردی فرهاد برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره موارد آموزشی از قبیل ابزار شناسی در دیواره نوردی، ارائه مفاهیم اصول اولیه در صعودهای بلند دیواره ای، ایمنی و کاستن ضریب خطا در اجرای برنامه ها، مقایسه فنی چندین طناب تولیدی شرکت های معتبر دنیا، شناخت تکنولوژی های روز دنیا در تولید طناب و تئوری بالاکشی ها در امداد و نجات دیواره با استفاده از نرم افزار شاخص vrigger ارایه شد.

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان با بیان اینکه سعید عریان پور از مدرسان برجسته دیواره نوردی کشور آموزش این دوره را برعهده داشت اضافه کرد: همچنین در راستای ارتقای سطح فنی و تمرینی دیواره نوردان همدان یک دوره صعود در منطقه سنگنوردی کلاهک ولایی همدان با حضور ۲۴ دیواره نورد زیر نظر حسن نجاتیان رئیس کارگروه دیواره نوردی این استان برگزار شد.

گوهری اظهار داشت: در این دوره شرکت کنندگان به تمرین صعودهای مصنوعی دیواره ای به صورت عادی، پیشرفته و سرعتی پرداختند.

وی بیان کرد: همدان از قطب های اصلی دیواره نوردی کشور به شمار می رود و تاریخچه طولانی در صعودهای موفقیت آمیز در مرتفع ترین دیواره های کشور دارد.

استان همدان از سال ۱۳۱۵ تاکنون در رشته دیواره نوردی فعال بوده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=652

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.