• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 24695
1

آیا سنگ‌نوردی المپیک انتظارات را برآورده کرد

  • کد خبر : 49685
  • 17 مرداد 1400 - 3:24
آیا سنگ‌نوردی المپیک انتظارات را برآورده کرد
بام نیوز: کسب عنوان قهرمانی یک اسپانیایی ۱۸ ساله تازه از راه رسیده، بیش از همه خود سنگ‌نوردان را در حیرت فرو برد.

به گزارش بام نیوز،  براساس یک مقاله در گاردین سنگ‌نوردی در نخستین روز آغاز بازی‌های المپیک توکیو بیشترین آمار جستجو در گوگل را به خود اختصاص داده بود.

شاید همین آمار انتظارات کمیته بین‌المللی المپیک را که با افزودن این رشته در کنار اسکیت بورد و برک دنس به دنبال افزایش جذابیت مسابقات بود برآورده کرده باشد.

اما آیا این رشته واقعا درالمپیک برای اهل خود جذاب بود؟

کسب عنوان قهرمانی یک اسپانیایی ۱۸ ساله تازه از راه رسیده، بیش از همه خود سنگ‌نوردان را در حیرت فرو برد! بویژه ژاپنی‌های میزبان را که حداقل به دومدال سکوی مردان چشم دوخته بودند. ولی تنها با سکوی چهارمی ناراساکی به کار خود پایان دادند.

از سوی دیگر هیجان ماده سرعت که تنها یک قهرمان پابه سن گذشته متخصص در این رشته یعنی «باسا مائم» توانسته بود کسب سهمیه کند و رکوردداران اصلی در این ماده غایب بودند و بولدرینگ که کم‌کم به سمت ورزشی فانتزی گام برمی‌دارد بیشتر از مسابقات سرطنابی بود که اصیل‌ترین رشته سنگ‌نوردی است.

اما باید دانست المپیک محلی است برای مخاطبین و تماشاگران عام تلویزیونی. جایی که مردم از پاندولی انتهایی مسیر بیشتر از صعود مینیاتوری شرکت کنندگان لذت می‌برند.

این امر چالش جدیدی است در مسیر فدراسیون جهانی صعودهایی ورزشی و حتا ممکن است به قربانی شدن سنگ‌نوردی در المپیک ۲۰۲۸ بیانجامد.

آیا درس‌های توکیو ۱+۲۰۲۰ سنگ‌نوردی را وارد دورانی جدید خواهد کرد؟! باید منتظر بود و تغییرات جدید را در این رشته مشاهده کرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=49685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.