• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

اخرین اخبار از جزئیات جستجو و نجات پاراگلایدر سوار حادثه دیده منطقه لفور

  • کد خبر : 54145
  • 26 شهریور 1400 - 0:39
اخرین اخبار از جزئیات جستجو و نجات پاراگلایدر سوار حادثه دیده منطقه لفور
انجمن پزشکی کوهستان ایران: جهت ارزیابی موقعیت حادثه، 2 تیم ( 7 نفر) در ساعت 19:15 به محل اعزام گردیدند، پیمایش منطقه کوهستانی و جستجو به صورت زمینی آغاز و تا صبح سه شنبه مورخ 23/06/1400 ادامه داشت.

محمود قاسمی معاون امدادونجات استان مازندران از سقوط سرنشین پاراگلایدر گفت: طی تماس تلفنی مردمی در ساعت ۱۹:۰۵ روز دوشنبه مورخ ۲۲/۰۶/۱۴۰۰ با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC استان، مبنی بر سقوط یک فروند پاراگلایدر در ارتفاعات آلاشت منطقه لفور سوادکوه شمالی، پس از بررسی موقعیت حادثه به نزدیکترین پایگاه ( جوارم ) سوادکوه که دسترسی سریع تر به محل حادثه داشته است اطلاع رسانی گردید.

جهت ارزیابی موقعیت حادثه، ۲ تیم ( ۷ نفر) در ساعت ۱۹:۱۵ به محل اعزام گردیدند، پیمایش منطقه کوهستانی و جستجو به صورت زمینی آغاز و تا صبح سه شنبه مورخ ۲۳/۰۶/۱۴۰۰ ادامه داشت.

با توجه به کوهستانی بودن منطقه و صعب العبور بودن مسیر وعدم دستیابی به مصدوم، درخواست بالگرد توسط شعبه سوادکوه جهت جستجوی هوایی در ساعت ۱۲:۳۵ به EOC استان و سپس به سازمان امداد اعلام و بالگرد سازمان امداد و نجات به همراه تیم واکنش سریع سازمان به محل حادثه اعزام شدند و پس از جستجوی هوایی و عدم موفقیت در یافتن مصدوم به سازمان امداد نجات بازگشتند.

سپس به دستور معاونت محترم امداد استان در ساعت ۱۷:۳۰ دو تیم آنست، ۱ تیم از شعبه قائمشهر و ۱ تیم از شعبه بابل جهت گسترش منطقه جستجو به صورت زمینی به محل حادثه اعزام شدند.

به دستور آقای محمدی معاون عملیات سازمان امداد و نجات ۵ تیم آنست از سازمان امداد و نجات در ساعت ۲۳:۳۰ سه شنبه مورخ ۲۳ شهریور در پایگاه ارفعده سوادکوه مستقر و در ساعت ۵ بامداد چهارشنبه مورخ ۲۴ شهریور جهت جستجو به محل حادثه اعزام گردیدند.

در ساعت ۰۹:۳۰ اعلام خبر پیدا شدن مصدوم از طریق بیسیم فرماندهی عملیات به مرکز کنترل و عملیات EOC استان اعلام شد و پس از هماهنگی های لازم با سازمان امداد و نجات بالگرد به منطقه اعزام گردید و به علت ناهموار بودن زمین امکان فرود وجود نداشت و پس از هاور کردن مصدوم به بالگرد و به بیمارستان میلاد تهران انتقال پیدا کرد.

قاسمی در ادامه گفت تعداد تیم های عملیاتی ۱۶ تیم که نیروی های عملیاتی ۷۰ نفر به همراه تجهیزات خودرویی ۳ دستگاه آمبولانس، ۹ خودروی کمکدار سبک، ۳ خودروی آنست بوده و ۱ فروند بالگرد در منطقه حضور داشتند.

در ادامه اقای قاسمی از نیروهای مردمی و امدادی و همچنین بسیج تشکر و قدردانی نمود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=54145

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.