• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

اعزام ۲ کوهنورد خراسان شمالی برای صعود به هیمالیا

  • کد خبر : 69529
  • 10 بهمن 1400 - 22:24
اعزام ۲ کوهنورد خراسان شمالی برای صعود به هیمالیا
بام نیوز: رئیس فدراسیون کوهنوردی با اشاره به ظرفیت بالای خراسان شمالی در این رشته، گفت: حسین بهمنیار و افسانه حسامی فر از خراسان شمالی برای فتح قله‌های مرتفع هیمالیا اعزام می‌شوند.

به گزارش بام نیوز، رضا زراعی ظهر شنبه در مجمع سالیانه هیأت کوه نوردی خراسان شمالی اظهار کرد: ۲۰۰ هزار نفر در کشور در رشته کوهنوردی فعالند که از این تعداد حدود ۳۰ درصد بانوان هستند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی ادامه داد: کوهنوردی دارای ۳۵ رشته مختلف است که ۶۰ درصد جامعه ورزشی این رشته، در آن‌ها به صورت فعال حضور دارند.

وی افزود: در سال آینده حسین بهمنیار و افسانه حسامی فر که از کوهنوردان توانمند خراسان شمالی هستند، برای فتح قله‌های مرتفع هیمالیا اعزام می‌شوند.

زراعی با اشاره به ظرفیت بالا خراسان شمالی در کوهنوردی، گفت: صعود این دو ورزشکار به قله‌های مرتفع نشانه این ظرفیت ویژه است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی تصریح کرد: هرچند ۷۵ درصد ورزشکاران این فدراسیون را کوهنوردان تشکیل می‌دهند ولی بیشتر اعتبارت در حوزه صعودهای ورزشی هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه تکمیل دیواره سنگ نوردی شیروان نیازمند پیگیری‌های استانی است، گفت: بی تردید شهرستان شیروان، مهد سنگ نوردی استان است ولی باید برای حفظ ورزشکاران این رشته جدای از تلاش‌های فدراسیون، عزمی استانی نیز برای تکمیل دیواره سنگ نوردی شهرستان وجود داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=69529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.