• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
3

افزایش آلودگی هوای ۴ کلانشهر از فردا/ بارش برف و باران در ۲۲ استان

  • کد خبر : 69786
  • 14 بهمن 1400 - 22:15
افزایش آلودگی هوای ۴ کلانشهر از فردا/ بارش برف و باران در ۲۲ استان
بام نیوز: سازمان هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوای چهار کلانشهر از فردا (۱۳ بهمن‌ماه) و بارش برف و باران در ۲۲ استان هشدار داد.

به گزارش بام نیوز، سازمان هواشناسی با صدور هشدارسطح زرد رنگ از پایداری و سکون نسبی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا از بعد از ظهر چهارشنبه تا جمعه (۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه) خبرداد.

این شرایط جوی چهارشنبه (۱۳ بهمن ماه) برای شهرهای تهران، کرج و تبریز، پنجشنبه و جمعه(۱۴ و ۱۵ بهمن ماه) برای شهرهای تهران،کرج و اصفهان پیش‌بینی می‌شود و به دنبال افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا، در صورت عدم کنترل منابع آلاینده ثابت و متحرک افزایش آلودگی هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق پرتردد و صنعتی احتمال افزایش آلودگی هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها پیش بینی می شود.

به توصیه سازمان هواشناسی اجتناب از رفت وآمدهای غیر ضروری در مناطق پرجمعیت، به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلانشهرها رعایت شود.

به دنبال این هشدار سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد رنگ دیگری از نفوذ سامانه بارشی بارش برف، باران، وزش باد و کاهش نسبی دما خبرداد.

این وضعیت جوی از روز جمعه (۱۵ بهمن ماه) تا یکشنبه (۱۷ بهمن ماه) ادامه دارد که روز جمعه (۱۵ بهمن ماه) در استان‌های کردستان، قزوین، زنجان، ارتفاعات استانهای البرز و تهران، همدان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان و نیمه جنوبی اردبیل، شنبه(۱۶ بهمن ماه) در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، همدان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان و روز یکشنبه (۱۷ بهمن ماه) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات استانهای زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز، احتمال آبگرفتگی معابر شهری و احتمال آسیب به ماشین‌آلات‌ کشاورزی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی اجتناب از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، امتناع از جابجایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف‌روبی را توصیه می‌کند.

به گزارش بام نیوز هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=69786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.