• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

افزایش حوادث ارتفاعات شمال تهران در آخر هفته/کرونا جدی گرفته نمی شود

  • کد خبر : 38047
  • 06 اردیبهشت 1400 - 21:28
افزایش حوادث ارتفاعات شمال تهران در آخر هفته/کرونا جدی گرفته نمی شود
انجمن پزشکی کوستان: نجاتگران هلال احمر شهرستان شمیرانات در ۴ حادثه امداد رسانی کردند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر؛ با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا اما متأسفانه روند کوهپیمایی در ارتفاعات همچنان ادامه دارد.

صبح جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ عوامل عملیاتی جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات به ۴ مصدوم امداد رسانی کردند و متأسفانه در این بین یک نفر جان خود را از دست داد.

حادثه اول ؛ ساعت ۸:۱۵ درپی اعلام حادثه از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران مبنی بر مصدومیت آقای ۶۰ ساله در گردنه کلکچال، سریعا یک تیم عملیاتی ۵ نفره از پایگاه امداد و نجات کوهستان کلکچال به محل حادثه اعزام شد.

به محض حضور تیم عملیاتی با انجام ارزیابی های اولیه توسط عوامل امدادی مشخص شد کوهنورد ۶۰ ساله بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داده است؛ جسد فرد مذکور به پایین کوه منتقل و در ساعت ۱۲:۳۰ تحویل پلیس کوهستان شد.

حادثه دوم نیز ساعت ۱۲:۴۰ پیرو اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران مبنی بر مشکل تنفسی آقای ۳۶ ساله در منطقه گردنه کلکچال، بلافاصله یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات کوهستان کلکچال و یک تیم از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند به منطقه حادثه اعزام شدند.

پس از رسیدن عوامل امدادی مشخص شد اقای ۳۶ ساله با سابقه ابتلا به کرونا دچار مشکل تنفسی شدید شده است، با انجام اقدامات اولیه و تثبیت فیزیکی مصدوم به پایین کوه منتقل و در نهایت با رضایت شخصی مرخص شد و عملیات در ساعت ۱۵:۲۰ پایان یافت .

همچنین حادثه دیگر ساعت ۱۲:۲۸ توسط مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران اعلام شد مبنی بر ضعف و بیحالی،تنگی نفس و اسپاسم عضلانی خانم ۳۴ ساله که فوراً یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات کوهستان کلکچال جهت امدادرسانی به محل برج کلکچال اعزام شد.

مصدوم دچار ضعف و بیحالی، تنگی نفس و اسپاسم عضلانی شدید شده بود که پس از انجام اقدامات اولیه امدادی ،فرد به پایین کوه منتقل و در ساعت ۱۵:۲۰ با رضایت شخصی مرخص شد.

حادثه چهارم؛ ساعت ۱۲:۵۰ رخ داد، خانم ۲۵ ساله ای که براثر سقوط از سطح همتراز در منطقه دربند به سمت شیر پلا (محدوده پد بالگرد اوسون) دچار آسیب دیدگی شدید مچ پای چپ شده بود،یک تیم ۵ نفره از پایگاه امداد و نجات کوهستان شیرپلا به منطقه اعلامی اعزام شد.

پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی و تثبیت فیزیکی، مصدوم توسط نجاتگران به پایین کوه منتقل و در ساعت ۱۷:۳۰ تحویل عوامل اورژانس ۱۱۵ شد.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=38047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.