• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
1

امدادرسانی به ۳۰۳ آسیب دیده از سیل در شمال سیستان و بلوچستان  

  • کد خبر : 82933
  • 29 دی 1401 - 23:31
امدادرسانی به ۳۰۳ آسیب دیده از سیل در شمال سیستان و بلوچستان  
بام: مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به ۳۰۳ نفر سیلزده در ۲۷ روستا در شهرستان‌های زابل، هیرمند،نیمروز، زهک و هیرمند در شبانه روز گذشته خبر داد. 

علیرضا میربهاءالدین روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار بام اظهارداشت: بر اثر بارندگی و جاری شدن سیل در مناطق شمالی استان خدمات امدادرسانی توسط ۶۲ نجاتگر و کارکنان در قالب ۱۶ تیم عملیاتی انجام شد.
وی ادامه داد: در این مدت اقلامی از قبیل چادر امدادی، پتو، نایلون،کنسروجات، بسته غذایی ۷۲ ساعته،والور، برنج و چای بین آسیب دیدگان توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک ۲۷ پایگاه ثابت و ۶ پایگاه موقت در استان با ۲۱۰ نفر امدادگر برای خدمات رسانی به شهروندان و مسافران فعال است.
وی اظهارداشت: نیروهای امدادی هلال احمر در راستای رسیدگی به حوادث احتمالی به صورت شبانه روزی در پایگاه‌های امداد و نجات بصورت آماده باش کامل هستند.
میربهاء الدین از فعالیت یک فروند بالگرد در اجرای این طرح خبر داد و اظهارداشت: ۶۷ دستگاه خودرو شامل خودروی نجات، آمبولانس، وانت کمکدار نیز جهت اجرای طرح زمستانه در حوادث آماده به کارگیری است.
وی بیان کرد: هموطنان در صورت بروز حوادث می‌توانند با شماره ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان‌ و بلوچستان؛ در شبانه‌روز گذشته از۷۳ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی این استان گزارش بارندگی ثبت شده است‎.‎

محسن حیدری اظهارداشت: در شبانه روز گذشته از ۷۳ ایستگاه هواشناسی و بارنسنجی گزارش باران داشته‌ایم که زابل۱۸.۵ میلی‌متر، زهک ۲۰،زاهدان۴.۵،نیکشهر هفت و فنوج ۱۴.۵ میلی‌متر بوده است.
وی افزوده: از اواخر وقت سه شنبه با ورود سامانه بارشی به سیستان و بلوچستان شاهد بارندگی در مناطق شمالی و مرکزی استان هستیم و این سامانه تا آخر وقت روز چهارشنبه از شمال استان خارج خواهد شد اما همچنان تا پنجشنبه در جنوب استان فعال خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از جمعه تا اواسط هفته آینده در شمال، نوارشرقی و غرب استان وزش باد نسبتا شدید گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود که از یکشنبه سرعت باد بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: از روز جمعه در نواحی مرکزی و شرقی کاهش دما و تشدید یخبندان خواهیم داشت و سرمای هوا در سایر نقاط استان تداوم دارد. تا اواسط هفته آینده روی دریا وزش باد و دریای عمان مواج خواهد بود.

حیدری توصیه کرد: در سفرهای برون شهری، فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه های فصلی خودداری شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82933

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.