• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

بابایی: مصدومیت افزایش رکورد را از حسینی گرفت

  • کد خبر : 88746
  • 31 شهریور 1402 - 10:07
بابایی: مصدومیت افزایش رکورد را از حسینی گرفت
بام: مربی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان گفت: سیده الهام حسینی به دلیل آسیب‌دیدگی نتوانست در پیکارهای جهانی عربستان، افزایش رکورد داشته باشد اما کادر فنی از عملکرد وی راضی است.

مه‌سیما بابایی روز جمعه در گفت‌وگو باخبرنگار بام درباره عملکرد وزنه‌برداران در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان در عربستان، اظهار داشت: سطح مسابقات جهانی بالا بود و وزنه‌برداران ایران در گروه B بودند و در گروه A نماینده‌ای. ریحانه کریمی با ۸۹ کیلوگرم یک ضرب و ۱۱۲ کیلوگرم دوضرب توانست افزایش رکورد داشته باشد.

وی افزود: کریمی در مسابقات نوجوانان و جوانان هند در یک ضرب ۸۱ کیلوگرم زده بود و در ریاض ۸ کیلوگرم افزایش رکورد داشت و در دوضرب در هند ۱۰۷ کیلوگرم را ثبت کرد و در ریاض ۵ کیلوگرم افزایش رکورد داشت.

مربی تیم ملی وزنه‌برداری زنان ادامه داد: فاطمه کشاورز با ۸۷ کیلوگرم یک ضرب توانست یک کیلوگرم رکورد خود را افزایش دهد؛ اما در دوضرب ۱۰۷ کیلوگرم زد که افزایش رکورد نداشت. الهه رزاقی هم در یک ضرب اوت کرد و در دوضرب ۱۱۹ کیلوگرم زد و افزایش رکوردی نداشت.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا سیده الهام حسینی نتوانست رکورد خود را در ریاض افزایش دهد، گفت: حسینی با توجه به آسیبی که قبلا داشت به ریاض رفت و قبل از آغاز مسابقات هم فیزیوتراپی می‌رفت. وی در تمرینات ۹۵ کیلوگرم را بالای سر برده بود اما در مسابقات موفق شد تا در یک ضرب ۹۷ کیلوگرم را ثبت کند. وی در دوضرب ۱۰۱ کیلوگرم را مهار کرد اما هیئت ژوری آن را خطا اعلام کرد.

بابایی اضافه کرد: حسینی در دوضرب نهایتا ۱۲۵ کیلوگرم را مهار کرد و رکوردهای تمرین خود را تکرار کرد و افزایش رکورد نداشت؛ اما کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری از عملکرد و رکوردهای وی راضی بود.

وی یادآور شد: بانوان وزنه‌بردار ما از مردان کمتر مسابقه دیده‌اند و تجربه کمی دارند. سطح مسابقات عربستان بسیار بالا بود. تعداد زیادی وزنه‌بردار از سراسر جهان آمده بودند و هر کدام ۲۰ سال در وزنه‌برداری بانوان سابقه فعالیت دارند، اما ایران تنها ۵ سال است که در این عرصه فعالیت می‌کند. کادر فنی با نظارت کوروش باقری مدیر فنی تیم‌های ملی تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا بانوان به جایگاه اصلی در رشته وزنه‌برداری برسند. این اتفاق می‌افتد، اما زمان می‌برد.

مربی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان خاطرنشان کرد: ما مستقیم از فرودگاه دوباره به اردو بازگشتیم و تا زمان اعزام وزنه‌برداران به بازی‌های آسیایی در اردو به سر می‌بریم. عملکرد ریحانه کریمی از فاطمه کشاورز خیلی بهتر بود و کادر فنی نظر مثبتی نسبت به او دارد. ما تبعیضی قائل نمی‌شویم و با توجه به رکوردهای کریمی تصمیم به اعزام وی به بازی‌ها داریم.

وی با اشاره به اینکه حسینی، ریحانه کریمی و الهه رزاقی به بازی‌ها اعزام می‌شوند، گفت: زمانی که از این بازی‌ها برگردیم با تصمیم کادر فنی نفرات جدیدی به اردو اضافه می‌شوند و پس از آن باید برای مسابقات جوانان جهان مکزیک، قطرکاپ و جهانی ازبکستان خود را آماده کنیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=88746

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.