• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
2

باقری: نگرانی‌های فدراسیون وزنه‌برداری با پاسخ ستاد مبارزه با دوپینگ برطرف نشد

  • کد خبر : 22860
  • 15 بهمن 1399 - 19:17
باقری: نگرانی‌های فدراسیون وزنه‌برداری با پاسخ ستاد مبارزه با دوپینگ برطرف نشد
بام نیوز: نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: دغدغه ریاست فدراسیون، موفقیت برنامه های کنترل و مبارزه با دوپینگ، ایجاد عدالت و رقابت سالم در سطح ملی و حضور پاک در رقابت های بین‌المللی خصوصاً کسب سهمیه المپیک است.

به گزارش خبرگزاری بام نیوز، پیرو مصاحبه فرزاد شارکی در پاسخ به مصاحبه علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد اینکه ستاد مبارزه با دوپینگ به ما می‌گوید ۳۰ نمونه ارسال شده و پاسخ همه منفی بوده، اما احساس ما این است که ارسال نشده و در این شرایط، اگر خدایی نکرده مشکلی به وجود بیاید، چه کسی پاسخگو است؟

 در این رابطه داود باقری رئیس کمیته پزشکی و نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به اظهارات قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ (نادو) عنوان کرد: دکتر شارکی در مصاحبه‌های اخیرش پاسخی را ارائه کردند که نگرانی و ابهامات رئیس فدراسیون وزنه برداری را برطرف نکرد. دغدغه ریاست فدراسیون، موفقیت برنامه های کنترل و مبارزه با دوپینگ، ایجاد عدالت و رقابت سالم در سطح ملی و حضور پاک در رقابت های بین‌المللی خصوصاً کسب سهمیه المپیک است.

 وی ادامه داد: اخذ نمونه در لیگ یا رکوردگیری تیم های ملی برای مطلع شدن از شرایط وزنه برداران، داشتن ارزیابی درست برای انتخاب نفرات برتر و همچنین پایش قهرمانان در طول سال است‌؛ خصوصاً که به علت همه گیری کرونا، ممنوعیت پروازها و عدم دسترسی نهادهای بین‌المللی و تعطیلی چند ماهه رقابت ها از ابتدای سال جاری و کم شدن نظارت بر عملکرد ورزشکاران از سوی نادو، این پایش از حساسیت بیشتری برخوردار می شود.

نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری اظهار داشت: در گذشته و با ترافیک زیاد رقابتها و ارسال نمونه های بی‌شمار از اقصی نقاط دنیا به آزمایشگاه کلن، پاسخ نمونه ها کمتر از ۴۰ روز به دستمان می‌رسید (در صورتی که رقبای ما در جهان کمتر از یک هفته به پاسخ آنالیز نمونه هایشان دسترسی دارند) و در موارد اورژانسی کمتر از ۱۰ روز پاسخ توسط نادو به فدراسیون اعلام می شد. به جز یک نوبت که فدراسیون پزشکی ورزشی به علت اعمال تحریم‌های بانکی، در انتقال مالی توفیق نداشت و با تاخیر چندین ماهه آن ‌را انجام داد و پاسخ نمونه ها پس از گذشت چندین ماه از زمان اخذ به دست ما رسید. همین موضوع ما را با مشکلات زیادی مواجه کرد و اگر علی‌نژاد ورود نکرده بود، چه بسا با خسارت جبران ناپذیری روبرو می‌شدیم.

 وی افزود: با توضیح این مقدمه می‌خواهم حساسیت همکاری نادو با فدراسیون‌های المپیکی را نشان داده و توضیح دهم فدراسیون وزنه برداری همواره با پشتیبانی نادو کشور به موفقیت دست یافته و در شرایطی که دوپینگ بزرگترین و مهمترین چالش دنیای امروز وزنه برداری بوده و آن‌را در معرض حذف از المپیک قرار داده، این فدراسیون، با کمک و تلاش و فعالیت ستاد ملی مبارزه با دوپینگ خصوصا در دوره مدیریت آقای دکتر رامین طباطبایی شرایط بسیار مناسبی دارد.

باقری عنوان کرد: از واکنش نادو به مصاحبه ریاست فدراسیون متعجب شدم. انتظار داشتم پاسخ مستندی به دغدغه های ریاست محترم فدراسیون بدهند و دلیل این تاخیر طولانی در پاسخ آنالیز نمونه ها را ارائه کنند. با توضیحات قبل و در شرایطی که طبق قوانین مسابقات مجبوریم سه ماه قبل از برگزاری رویداد بین المللی اسامی نفرات تیم ملی را اعلام کنیم، پاسخ نمونه های اخذ شده از ۵۰ روز قبل تا کنون اعلام نشده است. از طرفی برای حضور در گزینشی المپیک در کلمبیا کمتر از یک ماه فرصت داریم و تا قهرمانی آسیا برای کسب امتیاز نفرات المپیکی و قهرمانی جوانان جهان کمتر از دو ماه ولی ارزیابی وزنه برداران ما از نظر عاری بودن از مواد ممنوعه با عدم دریافت پاسخ نمونه ها از سوی نادو در هاله ای از ابهام قرار دارد.

وی متذکر شد: اگر انتظار حضور پاک و رقابتی قدرتمند و کسب مدال در المپیک و افتخارآفرینی در جهان و هدیه شادی و سرور ملی به مردم شریف کشور داریم، باید از فدراسیون های المپیکی به درستی حمایت کرده و دغدغه های آنها را مرتفع کنیم. اگر ضعف و مشکلی در این حمایت و پشتیبانی وجود دارد هم را صادقانه مطرح کنیم.

باقری اضافه کرد : باید اعلام کنم تا پاسخ نمونه های اخذ شده دریافت نشود، کمیته پزشکی فدراسیون نمی‌تواند مجوز اعزام ورزشکاران را صادر کند، مگر اینکه مسئولیت آن‌را فرد صاحب صلاحیت دیگری بپذیرد.

 وی خاطرنشان کرد: در خصوص پاسخ دکتر شارکی مبنی بر پیگیری موضوع از آزمایشگاه کلن و در خواست اعلام دلایل تاخیر ارسال پاسخ، پیشنهاد می‌کنم برای رفع ابهام و حل مشکل، نادو طی نامه ای از آزمایشگاه رفرانس تقاضای آنالیز اورژانسی کرده و همچون گذشته، پاسخ را در کمتر از یک هفته دریافت کند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=22860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.